شنا کردن پس از خوردن غذا درست است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92219
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    به گفته متخصصان گوارش، این صدای گاز معده است که در حال حرکت بین مایع معده است و از طریق انقباض قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش حرکت داده می‌شود. بلندترین صدا مربوط به معده و کولون است. گاز موجود در کولون مخلوطی از هیدروژن، متان و دی‌اکسید کربن است که عموماً از تخمیر غذاهایی که در روده کوچک کاملاً هضم نشده است به وجود می‌آید. این مایع مخلوطی از ترشح گوارشی، نوشیدنی‌ها و موادغذایی شکسته شده است. این قار و قور معمولاً زمانی که گرسنه‌اید به وجود می‌آید. حتی تصور خوردن باعث می‌شود معده اسید ترشح کند و منقبض شود. اما تنها گرسنگی علت این صدا نیست، بلکه ناراحتی و نگرانی نیز باعث ایجاد این صدا می‌شود.

    آیا مصرف غذاهای سرد باعث خنک شدن بدن می‌شود؟
    به گزارش «Readers digest»،با گرم شدن هوا، به طور طبیعی میل به خوردن غذاهای سرد پیدا می‌کنید؛ اما هیچ ادله‌ای برای اثبات این که مصرف غذاهای سرد باعث خنک شدن بدن می‌شود، وجود ندارد.
    به گفته متخصصان، هر نوع ماده غذایی شکسته و وارد روند سوخت‌و‌ساز می‌شود و این روند باعث ایجاد گرما می‌شود. روندی که باعث خنک شدن بدن می‌شود. بدن به مغز پیغام ارسال می‌کند تا مکانیزم‌هایی مانند تعریق را فعال کند تا دمای بدن به حد طبیعی بازگردد.

    آیا می‌توان از نمک دریا بیشتر از نمک تصفیه شده استفاده کرد؟
    نمک دریایی اغلب از رسوب نمک در دریاها به دست می‌آید و ممکن است فرآوری شود تا ناخالصی آن گرفته شود. اما این به آن معنا نیست که نمک فرآوری نشده مانند نمک دریا را می‌توان بیشتر مصرف کرد. نمک دریایی اغلب حاوی مواد معدنی مانند آهن و کلسیم است. حداکثر میزان مصرف نمک برای بزرگسالان ۶ گرم است و فرقی نمی‌کند که چه نوع نمکی باشد. برخی از نمک‌ها حاوی ید است که برای هورمون‌های تیروئید مفید است نمک دریایی و نمک تصفیه شده حاوی میزان مساوی سدیم است بنابراین باید مراقب میزان مصرف هر نوع نمک باشیم تا دچار افزایش فشارخون نشویم.

    آیا پس از خوردن غذا می‌توان شنا کرد؟
    این موضوعی است که مادران همیشه فرزندانشان را از این کار منع می‌کنند. به گفته متخصصان شنا کردن پس از غذا خوردن حالت تهوع و ریفلاکس ایجاد می‌کند. زیرا با قرار گرفتن در وضعیت افقی، اسید از معده به مری برمی‌گردد و باعث ایجاد سوزش سردل می‌شود. بهتر است پس از خوردن غذای سنگین ۲ تا ۴ ساعت و پس از خوردن غذای سبک یک ساعت از شنا کردن امتناع کنید. اگر قصد دارید شنا کنید از مصرف زیاد فیبر، چربی و پروتئین امتناع کنید زیرا این مواد آرام هضم می‌شود و برای مدت طولانی‌تری در معده می‌ماند. بنابراین باعث ناراحتی معده و حالت تهوع می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.