شما می توانید در اثر کمبود خواب چاق شوید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81136
    v.fazel
    مشارکت کننده

    بدن شما زمانی عملکرد مناسبی دارد که به میزان کافی استراحت کند. وقتی شما به اندازه کافی نمی خوابید، بدن شما فشار فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی را تجربه می کند و این باعث می شود چربی بیشتری در خود ذخیره کند.

    هنگامی که شما خسته هستید، نمی توانید به خوبی استرس و فشار را تحمل کنید، بنابراین شما ممکن است به غذا خوردن روی بیاورید و این یک مکانیزم دفاعی است. به علاوه، شما هنگامی که در ساعات انتهایی شب و نیمه شب غذاهای سبک می خورید، میزان کالری بیشتری دریافت می کنید.

    برخی از افراد فکر می کنند برای اینکه به خواب روند، خوردن غذا می تواند مفید باشد. ولی تنها کاری که این عمل انجام می دهد، اضافه کردن کالری بیشتر به میزان کالری دریافتی در طول روز است.

    علائمی که نشان می دهد شما به اندازه کافی استراحت نکرده اید عبارتند از: خستگی مفرط، پایین بودن میزان انرژی، چرت زدن و احساس کج خلقی.

    سعی کنید که هر شب 8 ساعت کامل بخوابید. یا حداقل 15 دقیقه به زمان خواب خود اضافه کنید تا مشاهده کنید که چه احساسی خواهید داشت. این تجربه را با اضافه کردن زمان های 15 دقیقه یی به میزان خواب خود ادامه دهید تا بفهمید که چه میزان خواب برای شما مناسب است. وقتیکه شما کیفیت خواب خود را بالاببرید و بطور منظم ورزش کنید، احساس بهتری خواهید داشت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.