شما ممکن است به خاطر استرس چاق شوید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81137
    v.fazel
    مشارکت کننده

    ما در جامعه یی زندگی می کنیم که نیازمند کار اضافی و نیروی اضافی است تا آرامش بیشتری داشته باشیم. استرس و فشار ما را به سمت جلو هدایت می کند و به ما کمک می کند تا از عهده تقاضاهای زندگی برآییم: اما استرس می تواند بر اخلاقیات و احساسات ما تاثیرگذار باشد.

    واکنش در مقابل استرس، حتی اگر مواجهه با مسوولیت ها یا رویارویی با فشار مالی باشد، باعث ایجاد یک فرآیند بیوشیمیایی می شود و باعث می شود بدن در حالت حفظ بقا قرار گیرد، بنابراین انرژی ذخیره می کند، سرعت متابولیسم پایین می آید و مواد شیمیایی از قبیل کلسترول، لپتین و سایر هورمونها ذخیره می شوند.همین امر باعث می شود که چاقی در مناطق شکمی به وجود بیاید.

    بسیاری از افراد برای مقابله با استرس خود به غذا روی می آورند، اما مطمئنا این روش مفید نیست. غذا یک راه حل موقتی است، چون این روش بر عوامل واقعی استرس که در جهت کاهش میل به غذا و حل مشکل است تاثیری ندارد.

    افرادی که در حالت استرس به غذا روی می آورند بیشتر تمایل به غذاهایی دارند که میزان بالایی از کربوهیدرات دارد. چون این غذاها باعث بالارفتن یک ماده شیمیایی در مغز به نام سروتونین می شوند، که می تواند اثرات آرام بخشی داشته باشد. استفاده از غذا یک روش خوددرمانی است.

    بسیاری از افراد از مواد نشاسته یی برای آرام شدن و احساس بهتر استفاده می کنند. برای غلبه بر استرس پیشنهاد می شود از روش های آرام بخش و ریلکس کننده که تمرین ورزشی محسوب می شوند، استفاده شود، چون هم کالری اضافی بدن سوزانده می شود و هم باعث ایجاد آرامش در فرد می شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.