سير محافظ روده‌هاي شماست

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77031
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    اين منبع سرشار و البته غني از آنتي‌اکسيدان نه‌تنها يک طعم‌دهنده بي‌نظير است بلکه با خاصيت‌هاي درماني ويژه‌اش مانع رشد سلول‌هاي سرطاني در روده‌ها مي‌شود. سير را از راه‌هاي به طرق مختلف مي‌توانيد مصرف کنيد. به‌عنوان طعم‌دهنده غذا از پودر سير استفاده يا در هر غذاي خود يک حبه سير رنده کنيد يا اينکه حبه كامل را در غذا بيندازيد.

    پيشنهاد ما
    اگرچه خيلي از افراد با توجه به بوي ناخوشايند سير با خوردن آن مشکل دارند اما اگر واقعا به سلامت خود اهميت مي‌دهيد پس بدانيد نبايد به راحتي از کنار اين ماده غذايي عبور کنيد. براي آن گروه افرادي که با خوردن سير مشکلي ندارند يک پيشنهاد ساده داريم؛ هر روز نصفه يک حبه سير را مثل قرص بخوريد تا در بلند مدت سلامت بدن خود را تضمين کرده باشيد.

    #100608
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]نکاتی برای مصرف سیر:
    سیر را به صورت قرص سیر،ترشی سیر،سیر سرخ شده و…استفاده می کنند.

    از نظر علمی، ترکیبات و مکانیسم اثر سیر تا حد زیادی پیچیده است و ترکیبات موجود در آن، زمانی که پوست حبه های سیر جدا نشده است، نسبت به وقتی که پوست کنده و خُرد می شود کمی متفاوت است، یعنی به محض له شدن سیر و مجاورت با هوا تغییراتی در آن روی می دهد، چون مواد اصلی و موثر سیر نسبت به هوا و به ویژه حرارت حساس هستند. هر چه سیر بیشتر حرارت داده شود، خواص آن کمتر می شود. بنابراین اثر سیر در غذاهای پخته و سرخ شده به مراتب کمتر از سیر تازه است.

    قرص سیر : قرص سیر حاوی پودر سیر خشک شده است که بهترین شکل دارویی آن است وخواص آن تا حدودی شبیه سیر تازه است و مواد موجود در آن نیز حاوی اکثر موادی است که در سیر تازه وجود دارد. این قرص ها روکش دار هستند و بعد از خوردن، بوی سیر کمتر به مشام می رسد.

    سیر ترشی : سیر وقتی به صورت ترشی در می آید، دست خوش تغییراتی خواهد شد که به حرارت محیط، سرکه، زمان نگه داری و… بستگی دارد، ولی در اکثر موارد دارای خواصی شبیه به سیر است.[/align]

    #100609
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون از نکات تکمیل کننده شما.
    سیر به صورت آبپز شده نیز بوی کمتری از خود به جا می گذارد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.