سو< تغذیه از نوع کاهش مصرف شیر

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78740
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    شير، يک وعده غذايي کامل محسوب مي‌شود و حذف آن سلامت را به خطر مي‌اندازد.کلسيم يکي از مهم‌ترين موادمعدني است که همه افراد در هر محدوده سني به آن نياز دارند. مصرف کلسيم در افراد بزرگسال و سالمندان مانع پوکي استخوان و ريزش مو مي‌شود و در استحکام ناخن‌ها نيز نقش دارد. دريافت ميزان کافي شير براي کودکان و نوجوانان نيز ضروري است و به رشد قد آنها کمک مي‌کند.شير علاوه بر کلسيم، منبع غني پروتئين و ويتامين‌هاي گروه B است و به تامين ساير موادمعدني و ويتامين‌هاي مورد نياز بدن نيز کمک مي‌کند. شير طبع سردي دارد و ممکن است دستگاه گوارش برخي افراد را دچار مشکل کند، بهتر است شير را گرم ميل کرد يا در هر ليوان از آن، يک قاشق گلاب اضافه کرد. مصرف شير براي همه اقشار جامعه ضروري است و براي زنان باردار و حتي ورزشکاران نيز توصيه مي‌شود.شير را به هيچ‌وجه نبايد از وعده‌هاي غذايي حذف کرد.

    #101213
    madjd
    مدیرکل

    مطالعات بسیاری نشان داده است که مصرف روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در بچه‌ها و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌ شود.

    #101214
    madjd
    مدیرکل

    تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌ های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نكنید كه منظور ما از شیر، نوع كم چرب آن است.

    #101215
    madjd
    مدیرکل

    مطالعات نشان می ‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌ کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش ‌ترند.

    #101216
    madjd
    مدیرکل

    شیر دشمن دیابت نوع دوم است. محققان به این نتیجه دست یافته اند که مصرف منظم لبنیات و شیر کم‌ چرب می ‌تواند خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان پایین آورد.

    #101217
    madjd
    مدیرکل

    با شیر به جنگ سرطان برویم. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان ‌دهنده تاثیر شیر بر پیشگیری از سرطان بوده‌اند. نقش خوردن شیر در پیشگیری از سرطان‌های پستان و روده بزرگ به اثبات رسیده است. طبق تحقیقات دانشمندان سوئدی، مردانی که روزانه 5/1 لیوان شیر می‌ خورند، 35 درصد کمتر احتمال دارد كه به سرطان روده بزرگ مبتلا ‌شوند.

    #101218
    madjd
    مدیرکل

    پیامبر (ص): خداوند براى هر دردى که فرستاده ، درمانى قرار داده است و در شیر گاو، درمان همه ى دردها است

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.