سرطان‌هاي قابل انتساب به مصرف الکل

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71985
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    مصرف الکل عامل خطر تعدادي از سرطان‌ها محسوب مي‌شود…
    با اين حال، نسبتي از اين سرطان‌ها که قابل انتساب به مصرف الکل هستند، کمتر مشخص شده است. در اين مطالعه محققان بار سرطان قابل انتساب به مصرف فعلي و قبلي الکل را در 110 هزار مرد و 255 هزار زن (دامنه سني 70-35 سال) بدون سرطان در ابتداي مطالعه (بين سال‌هاي 2000-1992) ساکن 8 کشور اروپاي غربي محاسبه کردند. پيگيري اين مطالعه بين سال‌هاي 5-2002 خاتمه يافت.
    به طور کلي 10 از کل موارد سرطان در مردان و 3 از کل سرطان‌ها در زنان قابل انتساب به مصرف الکل بودند. اين درصدها براي بعضي از سرطان‌ها بيشتر گزارش شدند. نسبت‌هاي قابل انتساب به الکل به ترتيب براي مردان و زنان در سرطان‌هاي راه‌هاي هوايي- گوارشي فوقاني 44 و 25، براي سرطان کبد 33 و 18 و براي سرطان کولورکتال 17 و 4 بود؛ اين نسبت براي سرطان پستان در زنان 5 گزارش شد. بخش اعظم نسبت‌هاي قابل انتساب به الکل براي تمامي انواع سرطان‌ها (87-57 در مردان و 98-40 در زنان)، ناشي از مصرف زياد الکل بودند .
    رهنمود: در اين مطالعه فقط نسبت اندکي از کل سرطان‌ها در مردان (10) و زنان (3) قابل انتساب به مصرف الکل بودند ولي اين نسبت در مورد بعضي سرطان‌ها (خصوصا سرطان‌هاي راه هوايي- گوارشي و کبد) بيشتر گزارش شد.

    #98203
    madjd
    مدیرکل

    دلایل و مدارک قانع کننده ای وجود دارد که تایید می کنند الکل عامل بروز سرطان های دهان، مری، حنجره و روده در مردان و نیز سرطان سینه در زنان است. این خبر قطعا برای افرادی که به اشتباه تصور می کنند مصرف تفریحی این نوشیدنی ها برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی سودمند است خبر ناخوشایندی است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.