سالمندان شکلات تلخ بخورند

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81898
    v.fatoorechi
    مشارکت کننده

    مصرف شکلات تلخ و بادام می‌تواند در پیشگیری و کنترل افسردگی دوران سالمندی موثر باشد.
    چون در دوران سالمندی خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش می‌یابد، مصرف لبنیات یکی از مهمترین اولویت‌های تغذیه برای سالمندان است.
    توصیه می شود سالمندان مصرف لبنیات خصوصا لبنیات کم چرب از جمله شیر و ماست را به میزان چهار لیوان در روز افزایش دهند.
    افرادی که به لبنیات حساسیت دارند در درجه اول بهتر است شیر را گرم مصرف کنند و یا از انواع شیرهای سویا که کمتر حساسیت زا است استفاده نمایند، اما چنانچه فرد به این نوع لبنیات هم حساسیت داشته باشد باید برای جلوگیری از پوکی اسخوان از مکمل کلسیم استفاده کند.
    به منظور پیشگیری از یبوست نیز سالمندان باید میوه و سبزیجات کافی مصرف کنند.
    چون بیشتر افراد سالمند با مشکلات دستگاه گوارش مواجه هستند بهتر است میوه و سبزیجات را به صورت پخته، بخارپز و یا پوره مصرف کنند.
    افزایش کلسترول خون و همچنین اوره نیز در دوران سالمندی بسیار رایج است، بهتر است برای پیشگیری از این امر از گوشت قرمز و حتی گوشت سفید نیز کمتر استفاده شود.
    مصرف این نوع پروتئین‌ها نباید کامل قطع شود، اما بهتر است برای تامین پروتئین بدن از ماهی، حبوبات، قارچ، سویا و … استفاده شود.
    از دیگر ویژگیهای دوران سالمندی این است که فرد کمتر احساس تشنگی می کند و از همین رو نباید منتظر بروز احساس تشنگی شوند، بلکه لازم است هر ساعت یک لیوان مایعات و آب بنوشند تا از افت فشار خون جلوگیری شود.
    ممکن است سالمندان به دلیل مشکلات دندان از مصرف غذاهای سفت و خشک اجتناب کنند و به همین جهت توصیه می شود غذا برای آنها رنده و یا پوره شود و از غذاهای نرم از جمله انواع سوپ و آش و نان و ماست استفاده شود.
    برخی از مواد غذایی می توانند در پیشگیری و کنترل افسردگی موثر باشند که ماهی، روغن زیتون، کلم بروکلی، اسفناج و … از آن جمله است. مصرف برخی از شکلات‌های تلخ و همچنین بادام نیز می‌تواند در پیشگیری و کنترل افسردگی سالمندان موثر باشد.
    سالمندان می‌توانند از دم نوش گل گاوزبان و سنبل الطیب، عرق بادرنجبویه و بهارنارنج نیز برای پیشگیری از افسردگی استفاده کنند.
    در کنار همه اصول تغذیه‌ای، تحرک و ورزش نیز برای سالمندان ضروری است.

    #101517
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون جالب بود و مسلماً خبری است که سالمندان را خوشحال خواهد کرد.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.