زود نهار بخورید تا لاغر شوید

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76324
    zghasemi
    مشارکت کننده

    محققان به افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند هشدار می دهند که صرف دیرهنگام نهار موجب افزایش وزن می شود.

    دیلی میل، محققان دانشگاه ˈبریگهام ˈ و بیمارستان زنان ˈبوستونˈ در مطالعه ای متوجه شدند که دیر نهار خوردن روند کاهش وزن را متوقف می سازد. این درحالی است زمان صرف وعده های غذایی کوچکتر نقشی در متوقف ساختن روند کاهش وزن ندارد.

    این مطالعه که در آن 420 فرد دارای اضافه وزن را که در یک برنامه درمانی کاهش وزن 20 هفته ای شرکت کرده بودندنشان داد افرادی که نهار خود را قبل از ساعت 3 بعد از ظهر صرف می کردند در مقایسه با افرادی که دیرتر از این ساعت نهار می خورند 30 درصد بیشتر کاهش وزن داشتند.

    در این مطالعه نیمی از افراد نهار خود را قبل از ساعت 3 بعد از ظهر و نیمی دیگر دیرتر از این ساعت صرف کردند.

    این مطالعه که در مجله بین المللی Obesity منتشر شده است، نشان داد: افرادی که زود نهار می خورند بطور متوسط حدود 10 کیلوگرم کاهش وزن پیدا کردند.

    محققان گفتند: این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد زمان غذا خوردن در روند کاهش وزن تاثیر دارد.

    نتایج این مطالعه نشان داد، افرادی که دیر نهار می خوردند نسبت به افرادی که زود نهار خود را صرف می کردند روند کاهش وزن کندتر و کاهش وزن بسیار کمتری داشتند که نشان می دهد زمان صرف وعده مفصل غذایی روزانه عامل مهمی در برنامه کاهش وزن است.

    این مطالعه همچنین نشان داد، افرادی که دیر نهار می خوردند حساسیت آنها نسبت به انسولین کمتر بود که این خود یک عامل خطر ساز در ارتباط با ابتلاء به دیابت است.

    در این مطالعه مشاهده شد افرادی که دیر نهار می خورند اما کاهش وزن پیدا کرده بودند کالری های کمتری در وعده صبحانه مصرف کرده بودند و یا اصلا صبحانه نمی خوردند.

    #99642
    هانیه
    مشارکت کننده

    این دیگه راسته که صبحانه نخوردن باعث چاقی میشه؟؟ :)دیر صبحانه خوردن هم باعثش میشه؟

    #99647
    zghasemi
    مشارکت کننده

    دقیقا همینطور است..حذف صبحانه باعث میشه متابولیسم بدن برای آن روز بهم بریزد..خودتون تصور کنید وقتی صبحانه نمیخورید مجبورید تا وعده بعدی ریزه خواری داشته باشید چون احساس گرسنگی دارید و اصولا در این مواقع به مواد غذایی پناه می بریم که ساده و در دسترس هستند اما پر انرژی!!

    خوردن صبحانه دیرتر از وقت تعیین شده هم باعث میشه برای وعده ناهار اشتها نداشته باشید و یک ناهار سبک میل کنید یا اصلا ناهار را حذف کنید…اما تا وعده شام ریزه خواری زیادی خواهید داشت.

    #99652
    هانیه
    مشارکت کننده

    ممنون… هرچند اگه مطلبی رو قبلا میدونیمو بارها شنیدیم ولی تکرارش توسط کارشناسای محترمون باعث انگیزه و انرزی بیشتر میشه! بازم تشکر

    #99654
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خوشحالم که مفید واقع شد

    #99659
    madjd
    مدیرکل

    ایا میشه لینک مقاله را بگذارید؟

    #99746
    zghasemi
    مشارکت کننده

    چرا که نه مجد عزیز

    منبع: International Journal of Obesity (2013) 37, 604–611; doi:10.1038/ijo.2012.229; published online 29 January 2013

    لینک مقاله در سایت: https://www.nature.com/articles/ijo2012229?error=cookies_not_supported&code=fb2a5bb4-e59d-4b0a-bc82-33aeff79ec8f

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.