زندگی بی تحرک باعث افزایش مرگ و میر می‌شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91679
    hodai
    مشارکت کننده

    باشگاه خبرنگاران جوان، فعالیت بدنی می‌تواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد، شیوه زندگی فعال باعث میشود افراد مسن دوستان جدیدی پیدا کنند، در فعالیت‌های اجتماعی باقی بمانند و با سایرین در تمام سنین مراوده داشته باشند.
    اطلاعات اولیه‌ای که از تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در زمینه عوامل خطرساز وجود دارد حاکی از این است که عدم فعالیت یا زندگی بی‌تحرک، یکی از 10 علت اصلی مرگ و میر در کل جهان است. در کشورهای مختلف بین 60 تا 85 درصد از بالغین تحرک کافی برای بهبود سلامتی‌شان ندارند. زندگی بی تحرک باعث افزایش تمام علل مرگ و میر می‌شود.
    بهبود انعطاف پذیری، تعادل و قوام عضلانی به پیشگیری از افتادن که دلیل عمده ناتوانی در افراد مسن است کمک می‌کند، مشخص شده است که شیوع بیماری مغزی در افرادی که از نظر بدنی فعال هستند کمتر است. فعالیت بدنی می‌تواند کمک شایانی به درمان برخی اختلالات فکری مثل افسردگی بنماید. جلسات ورزشی برنامه ریزی شده مطابق با سطح تناسب بدنی هر فرد یا پیاده روی ساده میتواند فرصت یافتن دوستان جدید و اتصال با جامعه و کاهش احساس تنهایی و محرومیت اجتماعی را به فرد بدهد.
    از فواید فعالیت بدنی میتوان حتی در سنین بالا نیز استفاده برد با آنکه فعال بودن از سنین پایین از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، تحرک و فعالیت منظم در سنین بالا نیز به کاهش درد و ناتوانی مرتبط با بیماری‌هایی نظیر آرتریت و فشار خون بالا کمک می‌کند.عدم فعالیت بدنی علت زمینه ای عمده ای برای مرگ و میر، بیماری‌ها و ناتوانی‌هاست.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.