زنجبیل و کاهش دردهای قاعدگی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66919
    hooshmand
    مشارکت کننده

    تحقیقات اخیر نشان می دهند که کپسول زنجبیل در بهبود درد دیسمنوره اولیه (درد قاعدگی)همانند مفنامیک اسید و ایبوپروفن عمل می کند.
    بنابرگزارش سرویس پژوهشی ایسنا علوم پزشکی تهران؛ این تحقیق به منظور مقایسه میزان اثربخشی کپسول زنجبیل با داروهای شناخته شده در درمان دیسمنوره اولیه، مفنامیک اسید و ایبوپروفن توسط “گیتی ازگلی” از پژوهشگران دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از همکارانش انجام گرفته است.
    تحقیق بر روی ۱۵۰ نفر با سابقه دیسمنوره اولیه انجام گرفت.
    نمونه ها از نظر شدت دیسمنوره مشابه سازی شده و سپس به صورت تصادفی در سه گروه ۵۰ نفری قرار گرفتند.
    برای افرادی که در گروه مصرف کننده زنجبیل قرار داشتند،برای آنها کپسول حاوی ۲۵۰ میلی گرم زنجبیل، چهار بار در روز، به مدت سه روز از شروع خونریزی تجویز شد و به افرادی که در گروه مصرف کننده مفنامیک اسید و ایبوپروفن قرار داشتند ،کپسول های مشابه با همان دستورالعمل و حاوی به ترتیب ۲۵۰ میلی گرم مفنامیک اسید و ۴۰۰ میلی گرم ایبوپروفن تجویز شد.
    تاثیر داروها بر روی دیسمنوره بعد از پایان دوره درمان به وسیله سیستم امتیازبندی چند بعدی گفتاری بررسی و مورد قضاوت آماری قرار گرفت.
    نتیجه تحقیق حاکی از آن بود که بهبود شدت دیسمنوره اولیه در سه گروه زنجبیل (۶۴ درصد)، ایبوپروفن (۶۶ درصد) و مفنامیک اسید (۵۸ درصد) تفاوت آماری معنی داری نداشت.
    نتایج تحقیق نشان می دهد: کپسول زنجبیل در بهبود شدت دیسمنوره اولیه (درد قاعدگی) همانند داروهای رایج در تسکین درد قاعدگی موثر می باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.