زمان اثربخشي بهتر مکمل ها

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #93691
    siminsamavat
    مشارکت کننده

    بدن در ساعت هاي مختلف روز، فعاليت هاي متفاوتي انجام مي دهد. بسياري از افراد خوردن مکمل هاي غذايي را در ساعت هاي مختلف روز پيشنهاد مي کنند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب اين مواد مغذي مطابقت داشته باشد.

    * بسياري خوردن کلسيم را در شب پيشنهاد مي کنند. به اين دليل که کلسيم در شب مورد استفاده قرار مي گيرد و همچنين به دليل اين که کلسيم مي تواند زماني که در رختخواب هستيد به خوابيدن تان کمک کند. براي مثال خوردن يک ليوان شير را قبل از خواب به خاطر بسپاريد. جذب کلسيم دليل اين امر است.

    * منيزيم نياز است که با کلسيم همراه شود. بسياري از افراد منيزيم را با کلسيم در موقع خواب مصرف مي کنند اگرچه برخي معتقدند که منيزيم در روز بهتر جذب مي شود. اگر مکمل کلسيم که شامل منيزيم مي شود، هر دو در يک زمان مصرف شود مناسب تر است.

    * بسياري از ويتامين ها با غذا جذب مي شود، بنابراين مصرف آن ها همراه با غذا توصيه مي شود. به خاطر داشته باشيد که ويتامين ها را با غذا بخوريد زيرا در آن لحظه شما در حال خوردن و آشاميدن هستيد.

    * ويتامين هاي محلول در چربي به چربي نياز دارند تا جذب شوند بنابراين آن ها بايد هميشه با غذاهايي که چربي دارند مصرف شود. اين ويتامين ها شامل ويتامين A، ويتامين D، ويتامين E، و ويتامين K هستند.

    * ويتامين C فقط چند ساعت در رگ در حال گردش است. براي کسب نتيجه بهتر ويتامين C بايد هر 3 ساعت يک بار يا در 3 وعده غذايي تقسيم شده و مصرف شود.

    * بهترين زمان براي جذب فيبر صبح است. در اين لحظه، فيبر در روده وارد شده بدون اين که غذايي مانع ورود آن شود. فيبر مي تواند مانع جذب ويتامين ها شود، زيرا به عنوان يک پوشش براي روده عمل مي کند، بنابراين بهتر است قبل از مصرف فيبر، ويتامين استفاده نکنيم.

    * آهن نيز همراه با فيبر به خوبي جذب نمي شود.

    * پروبيوتيک ها همراه با غذا و گاهي اوقات قبل از غذا مخصوصا 20 دقيقه قبل از غذا جذب مي شود.

    * آنزيم هاي گوارشي جهت تاثيرگذاري بيشتر، همراه با غذا مصرف شوند.

    * ويتامين هاي محرک مثل ويتامين C، نبايد قبل از خواب مصرف شوند زيرا شخص را بيدار نگه مي دارد. بعضي ها معتقدند که آب مرکبات و ويتامين C خواب را برهم مي زند اما اين مورد هنوز تاييد نشده است.

    اگر شما مکمل هاي غذايي زياد مصرف مي کنيد، بايستي آن ها را در قوطي هاي قرص سر و سامان دهيد و هر قوطي اي را مختص ساعتي از روز قرار دهيد.

    آن ها را به اندازه اي که توصيه شده و سر ساعت مصرف کنيد.

    گذاشتن قوطي قرص ها نزديک ميز شام تان باعث مي شود که موقع غذا خوردن، خوردن آن ها را فراموش نکنيد.

    حتي اگر ويتامين ها را سر ساعت نخورديد، اضافه کردن آن ها در برنامه غذايي تان در هر ساعتي از روز به سلامتي شما کمک مي کند.

    هيچ مکملي را بدون توصيه ي پزشک و خودسرانه مصرف نکنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.