رژیم غذایی مدیترانه ای

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71958
    nikbakht
    مشارکت کننده

    همان طور که از آن نام آن پیدا است، این رژیم چند دهه پیش روش طبیعی زندگی مردم ساکن سواحل مدیترانه به ویژه کشورهای: اسپانیا، ایتالیا و یونان بود. به عبارت دیگر رژیم غذایی مدیترانه ای خصوصیات تغذیه سنتی مردم کشورهای حاشیه دریای مدیترانه را منعکس می کند و بدین دلیل آن را رژیم غذایی مدیترانه ای می نامند.

    جالب است بدانید افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی می نمایند 70 درصد بیشتر امید به زندگانی دارند و 80 درصد کیفیت زندگی بهتری دارند(البته با فرض این که سیگار مصرف نکنند).

    رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از مشهورترین و سالم ترین رژیم های غذایی است که برای سلامت قلب بسیار مفید است لذا اگر به دنبال رژیم غذایی سالم برای حفاظت از سلامت قلب تان هستید، رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

    این رژیم غذایی شامل انواع مختلف اجزای مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن و قلب می باشد. رژیم غذایی مدیترانه ای بر مصرف روغن زیتون و نیز روغن های گیاهی مایع تاکید می کند.

    رژیم غذایی مدیترانه ای چیزی بیش از یک رژیم غذایی ساده است و به عبارت دیگر یک الگوی زندگی است.

    اغلب رژیم های غذایی سالم شامل مصرف: میوه، سبزیجات، ماهی و غلات و محدودیت در مصرف چربی های ناسالم هستند. استفاده از غذاهای سالم مذکور در رژیم غذایی مدیترانه ای نیز به قوت خود باقی است، اما در رژیم مدیترانه ای بر یک سری غذاهای خاص که می توانند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند، تاکید شده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.