رژیم غذایی سالم،کاهش حداقل نیم و حداکثر یک کیلوگرم در هفته است

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87274
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    افراد برای کاهش وزن باید از رژیمی استفاده کنند که بتواند در هفته حداقل نیم و حداکثر یک کیلو کاهش وزن را به همراه داشته باشد. کاهش بیش از این میزان نشانه‌ی یک رژیم سخت بوده و عوارض جانبی بسیاری به همراه دارد که توسط متخصصین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
    تغذیه فرد با سن، نیاز بدن و فعالیت فرد رابطه مستقیم دارد و هر فرد سالم باید از تمامی گروه‌های غذایی که شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها، املاح معدنی، فیبر و آب است در طول روز استفاده کند.
    برابر تعریف هرم وارونه نسبت استفاده از مواد غذایی باید به میزان مورد نیاز هر شخص باشد که این مقدار با توجه به فعالیت‌های بدنی افراد، سن، جنسیت و اسکلت بدنی متفاوت است و مصرف بیش از حد یا حذف خودسرانه برخی از این مواد باعث به وجود آمدن عوارضی در بدن می‌شود.
    اگر فردی از برخی گروه‌های غذایی از قبیل ویتامین‌ها بیش از حد استفاده کند باعث افزایش اشتها شده و چاقی مفرط را در پی دارد. البته در صورت عدم مصرف ویتامین نیز بدن توانایی مقابله با میکروب‌ها و ویروس‌ها را نخواهد داشت در نتیجه باید از تمام گروه‌ها به میزان مورد نیاز بدن استفاده شود.

    غذاهای مضر نظیر فست فودها و تنقلات غیرطبیعی مانند چیپس و پفک باعث به وجود آمدن چاقی می‌شود به طوری که هر چه قدر استفاده از این گونه غذاها کمتر شود زیان کمتری به بدن می‌رسد.
    رژیم غذایی حتما باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه تجویز شود، افراد برای کاهش وزن باید از رژیمی استفاده کنند که بتواند در هفته حداقل نیم و حداکثر یک کیلو کاهش وزن را به همراه داشته باشد و کاهش بیش از این میزان نشانه‌ی یک رژیم سخت بوده و عوارض جانبی بسیاری به همراه دارد که توسط متخصصین به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. علاوه بر این در کنار کنترل تغذیه باید به ورزش نیز توجه ویژه‌ای شود.
    رژیم‌های غذایی سخت به هیج وجه اصولی نبوده و معمولا در بدن این افراد افزایش یا کاهش بیش از حد نیاز برخی از ویتامین ها دیده می‌شود که در بلندمدت باعث شل شدن عضلات، شکستگی و ترک روی پوست، ریزش مو، کم خونی و عوارض دیگر خواهد شد.
    پریسا دامغانیان – کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

    #101707
    eliza_badr
    مشارکت کننده

    نظرتون در مورد گیاهخواری چیه ؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.