رژیم بسیار کم چرب هم عارضه دارد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81865
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    – عدم تعادل بین درشت مغذی‌ها (به ویژه کربوهیدرات‌ها)
    اگر شما چربی کافی مصرف ننمایید احتمال بیشتری وجود دارد که در جبران آن مقادیر بیشتري از درشت مغذی‌های دیگری مثل کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید. این امر تعادل کلی رژیم غذایی‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به ظهور عوارضی نامطلوب در سلامتی‌تان گردد. یک رژیم غذایی غنی از کربوهیدرات به ویژه کربوهیدرات‌های ساده می‌تواند اشتها و چاقی شکمی و شانس بروز دیابت نوع دو را در شما افزایش دهد. رژیم پر پروتئین بار اضافی ای را به کلیه و کبد شما تحمیل می‌کند و همچنین می‌تواند منجر به پوکی استخوان گردد. همچنین این نوع تغذیه می‌تواند منجر به کمبودهای تغذیه‌ای گردد. راهکار اصلی برای اطمینان از تغذیه مطلوب و پیشگیری از بیماری‌ها رعایت اعتدال بین 3 گروه درشت مغذی (چربی، کربوهیدرات و پروتئین) می‌باشد.

    4- پرخوری
    اگر اغلب اوقات در مغازه‌های اغذیه فروشی غذاهای کم‌چرب و یا عاری از چربی را انتخاب می‌نمایید باید بدانید که در حقیقت شاید این کارتان هیچ کمکی به تلاش‌های شما در جهت کاهش وزن ننماید، چرا که بسیاری از این غذاهای فر آوری شده برای بهبود طعمشان حاوی افزودنی‌های شیرین و شکر می‌باشند و اغلب آن‌ها از لحاظ محتوای کالری مشابه با محصولات حاوی چربی هستند، تحقیقات نشان می‌دهند که افراد تمایل دارند این‌گونه غذاها را بی‌خطر فرض کرده و حتی در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نمایند. چربی در بهبود طعم غذا موثر است و منجر به ایجاد حس رضایت و سیری در ما می‌گردد و این امر بدین معناست که می‌توانید برای مدت زمان طولانی‌تری با مصرف یک وعده غذایی سیر باقی بمانید و اگر چربی از رژیم غذایی‌تان حذف شود ممکن است اشتهایتان افزایش یابد.

    5- افزایش خطر سرطان
    سرطان‌های کولون، پستان و پروستات همگی با دریافت ناکافی اسیدهای چرب ضروری مرتبط اند. تحقیقات نشان داده‌اند که دریافت بالای امگا 3 رشد تومور پروستات و سلول‌های سرطانی را کند می‌نماید. اگر در رژیم غذایی‌تان از لحاظ چربی‌های سالم کمبودهایی وجود دارد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در شما افزایش دهد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.