رژیم‌های غذایی کم پروتئین باعث ریزش مو می‌شوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69763
    tavakoli
    مشارکت کننده

    رژیم‌های غذایی کم پروتئین موجب ریزش مو می‌شوند.

    رژیم‌های غذایی کم پروتئین موجب تشدید ریزش مو می‌شود و برای حفظ رشد طبیعی موها لازم است کلیه افراد در تمام سنین مقدار کافی پروتئین مصرف کنند. پروتئین موجود در گوشت، تخم‌مرغ، شیر، پنیر، ماهی، سویا، غلات، گردو و بادام نقش مهمی در حفظ سلامت موها دارند.
    افرادی که رژیم‌های لاغری فاقد پروتئین دارند و بیماران مبتلا به بی‌اشتهایی عصبی که خیلی کم غذا می‌خورند، ممکن است دچار فقر پروتئین شوند و در این صورت قطر موها کاهش یافته و وارد مرحله استراحت می‌شود و در 3 – 2 ماه بعد ممکن است ریزش موی شدیدی ایجاد شود.
    اثر کمبود ویتامینها به تنهایی در ریزش مو ثابت نشده و مقدار زیاد ویتامینها مخصوصا ویتامین A می‌تواند اثرات سمی داشته باشد. بعضی از غذاها با ایجاد کم خونی فقر آهن باعث ریزش موها می‌شوند و هرگونه محرومیت شدید از مواد غذایی طبیعی برای هر مدتی که باشد، می‌تواند ریزش موقتی مو را ایجاد کند.
    از نظر تغذیه‌ای، مصرف اسید فولیک و بیوتین برای رشد موها ضروری بوده و معمولا با رژیم غذایی طبیعی تامین می‌شود، مگر اینکه تغذیه ناکافی بوده و یا اینکه بیماریهای مزمن ناتوان‌کننده وجود داشته باشد. مصرف پروتئین نقش زیادی در رشد مو دارد و متخصصان تغذیه مصرف پروتئین را به عنوان سفت‌کننده ناخن و محرک رشد مو به مردم پیشنهاد می‌کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.