رژيم غذايي كم كالري براي سلامت قلب بيماران ديابتي چاق، مفيد است

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81384
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    پزشكان آمريكايي در يك آزمايش جديد دريافته‌اند كه يك رژيم غذايي حاوي كالري اندك، فعاليت قلب را در بيماران ديابتي چاق بهبود مي‌بخشد.

    به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، ‌اين پزشكان ادعا كرده‌اند كه رژيم غذايي كم كالري نه تنها در بهبود فعاليت قلب در مبتلايان به ديابت نوع دوم موثر است بلكه هم چنين وابستگي انسوليني را در اين بيماران كاهش مي‌دهد. ديابت يك بيماري مزمن است كه در آن مقدار قند خون بيش از حد طبيعي افزايش پيدا مي‌كند و ديابت نوع دوم شايع‌ترين نوع ديابت است.

    دكتر سباستين هامر دراين‌ باره مي‌گويد: تغييرات مفيد و سالم در الگوي زندگي افراد، بيش از مصرف دارو روي سلامت قلبي اين بيماران تاثيرات سودمند و درمان كننده برجاي مي‌گذارد. يكي ازموثرترين اين راه‌كارها، استفاده از رژيم غذايي كم كالري است.

    به گزارش خبرگزاري فرانسه، هامر و دستياران وي در اين مطالعه تاثيرات بلندمدت كاهش وزن اوليه با محدود كردن مصرف كالري را روي اين بيماران بررسي كردند. در اين بررسي‌ها هم چنين تغييرات در شاخص توده بدني افراد، ارزيابي شده است.

    #101487
    Shafiei
    مشارکت کننده

    به نظر، رژیم های کم کالری برای آهسته کردن روند برخی از بیماری ها از قبیل MSنیز مفید هستند ، بر این اساس که تولید رادیکال های آزاد و در نتیجه آسیب بافتی کمتری را در پی خواهند داشت.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.