ريش ريش شدن پوست دور ناخن هيچ ارتباطي با كمبود كلسيم ندارد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68891
    s.samadi
    مشارکت کننده

    من فکر می کنم چون مطلب علمی در این زمینه نیست بهتر است به مطالب زیر تووجه کنید:
    از رژيم غذايي که حاوي 50 درصد ميوه و سبزيجات تازه مي‌باشد که داراي ويتامين‌هاي ضروري، مواد معدني و آنزيم‌ها مي‌باشد استفاده نماييد.
    – از مواد غذايي که سرشار از سولفور و سيليس مي‌باشند مانند کلم بروکلي، ماهي و پياز استفاده کنيد. هم‌چنين از غذاهايي که داراي يک نوع ويتامين B هستند مانند سويا، ماءالشعير و از تمام انواع دانه‌ها و غلات مي‌توانيد در اين راه بهره بگيريد.
    – آب و مايعات زياد بنوشيد.
    – مي‌توانيد با استفاده از غذاهاي دريايي که سرشار از سيليکا، روي و انواع ويتامين B هستند ناخن‌هاي خود را استحکام بخشيد.
    کمبود ويتامين A و کلسيم باعث خشکي و ورقه ورقه شدن پوست مي‌شود. کمبود پروتیين فوليک اسيد (ويتامين B که براي رشد سلول‌ها و احياي سلول‌هاي مرده ضروري مي‌باشد) و ويتامين C موجب افتادن ناخن‌ها مي‌شود.
    – کمبود پروتیين باعث ايجاد راه راه‌هاي سفيد بر روي ناخن‌ها مي‌شود. يک نوع کمبود اسيد هيدروليک ممکن است باعث ترک خوردن و دو نيم شدن ناخن‌ها شود. دريافت ناکافي ويتامين B12 مي‌تواند ايجاد خشکي، تيره‌گي و گرد شدن در ناخن‌ها را بکند.
    کمبود روي مي‌تواند باعث ايجاد لکه‌هاي سفيد بر روي ناخن‌ها شود. شکستگي‌ها در ناخن‌ها ممکن است نشانه اين باشد که بدن شما به آب و مايعات بيشتري نياز دارد. وجود قرمزي در پوست اطراف ناخن و کوتيکول شما مي‌تواند به واسطه فقر يا ضعف متابوليسم اسيدهاي چرب در بدن شما باشد.
    ناخن‌ها در اثر تغییرات طبیعی و غیر طبیعی هم چون حاملگی و بیماری‌هایی نظیر مشکلات عروقی، ریوی، پسوریازیس و … دچار عوارضی هم چون لکه‌های سفید، انحناء، رشد نا موزون، جدا شدن ناخن از بستر زیرین، تغییر رنگ و فرورفتگی‌های سطحی می‌شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.