روش های صحیح نگهداری روغن ها

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #90548
    m.adibian
    مشارکت کننده

    روغن های نباتی موجود در بازار شامل روغن نباتی مایع و روغن نباتی جامد هیدروژنه و روغن مخصوص سرخ کردنی می باشند که در وزن و حجم های مختلف در بسته بندی های قوطی فلزی و یا بطری پلی اتیلن و در مواردی شیشه ای وجود دارند که باید موارد ذیل را برای نگهداری آنان رعایت نمود:

    1- ظروف بسته بندی روغن باید محکم و بی عیب باشد تا محتویات آن تا پایان مصرف به خوبی حفظ شود.

    2- ظروف فلزی که مانع نفوذ نور به روغن می شوند بهتر از ظروف پلی اتیلن شفاف هستند. بطری پلی اتیلنی یا شیشه ای حاوی روغن نباید در معرض نور قرار بگیرند زیرا نور باعث تسریع فساد روغن می شود.

    3- مجاورت با هوا، رطوبت و فلزاتی مانند آهن و مس نیز فساد روغن را تشدید می کند بنابراین بسته بندی روغن باید کاملأ غیر قابل نفوذ باشد. با توجه به نقش هوا، حرارت و نور در تند شدن روغن ها، روغن ها باید در محل خشک، خنک و دور از نور نگهداری شوند. زیرا مصرف روغن های تند شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی و سرطان را افزایش می دهندو به این دلیل باید از مصرف روغن های تند شده خودداری کرد. حتی الامکان پس از باز شدن درب روغن، آن را در یخچال یا در جای خنک نگهداری نمایید.

    4- مواد غذایی چرب مانند غذاهای حاوی چربی فراوان، چیپس، بیسکویت و… باید در محل خشک و خنک و دور از نور و هوا نگهداری شود و یا در ظروف مناسب در یخچال نگهداری شود. به طور کلی مصرف این نوع محصولات را باید محدود کرد.

    5- درب ظرف روغن را پس از هر بار استفاده باید بست و در جای خنک و دور از نور نگهداری نمود.

    6- به منظور پیشگیری از فساد روغن ها حتی الامکان باید روغن های کم حجم خریداری نمود (یک لیتری).

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.