روش مناسب برای رفع خستگی

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76585
    v.fazel
    مشارکت کننده

    در پیشگیری از خستگی هم غذا مهم است و هم نوشیدنی ها. متاسفانه امروزه در جامعه ما این عادت غلط غذایی رایج است که افراد به اندازه کافی آب و مایعات نمی‌نوشند. بدن دچار کم ‌آبی یا دهیدراتاسیون می‌شود و کم ‌آبی یکی از علل اساسی خستگی مفرط است. نرسیدن مایعات کافی به بدن می‌تواند حتی موجب افسردگی و تغییر خلق و خو شود.»

    تحقیقات نشان می‌دهند که از دست دادن 2 درصد مایعات بدن نسبت به وزن، توانایی فرد را تا 20 درصد کاهش می‌دهد. وقتی که بدن شما کم آب می‌شود، حجم خونتان هم کاهش می یابد و در نتیجه دچار افت فشار خون خواهید شد. در این شرایط ، خون‌رسانی به عضلات، پوست و سایر بافت‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و بافت‌های بدن، مواد مورد نیازشان به خصوص اکسیژن را به اندازه کافی دریافت نمی‌کنند. برای جبران این وضعیت، ضربان قلب بیشتر می‌شود و آن وقت شما به شدت احساس خستگی می‌کنید.

    #99895
    هانیه
    مشارکت کننده

    من که از وقتی رژیم گرفتم علاوه بر این که قبل هم اب زیاد میخوردم الان دیگه مثل خوردن دارو که باید سر وقت باشه سعی میکنم تا میتونم یاد خودم بیارم که باید اب بخورم!

    #99898
    مریم
    مشارکت کننده

    منم دقیقا مثه هانی جون زیاد آب می خورم البته از وقتی رژیمم شروع شده ، دو لیوان آب ناشتا یادم نمی ره و همینطور نیم ساعت قبل از وعده های غذایی

    #99904
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    ورم مفاصل، سرطان و بیماری های قلبی، بیماری هایی خطرناک و جدی هستند که میلیون ها نفر را گرفتار می کنند، اما شما می توانید با خوردن آب از ابتلا به این بیماری ها پیشگیری کنید.

    آب یکی از مهمترین عناصر در غضروف و نرمه استخوان و مایع زلالی، مایعی که در اطراف مفاصل وجود دارد که باعث چرب کردن محیط می شود، است. وقتی میزان کافی از آب در این ناحیه وجود داشته باشد، اصطکاک کمتری در اطراف مفاصل به وجود می آید و احتمال ابتلا به ورم مفاصل نیز کمتر می شود.

    همچنین وقتی میزان کافی آب در سیستم ما باشد، گرچه باعث می شود مجبور شویم تند تند به دستشویی برویم، اما بدن از سموم پاک می شود. اگر این سموم کمتر در بدن ما باقی بمانند، احتمال ابتلا به سرطان نیز کاهش می یابد.

    آب نه تنها کمک می کند تا سموم از بدن دفع شوند بلکه نمک اضافی بدن را نیز دفع می کند. تحقیقات نشان داده است که وجود نمک زیاد در بدن باعث بالا رفتن فشار خون شده که این هم منجر به بروز بیماری های قلبی می شود.

    #99906
    e.amini
    مشارکت کننده

    مصرف نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه یا چای هم مفیده البته بهتره مقدار کافئین بیش از 300mg نباشه-یعنی حدود 3 فنجان قهوه خوری-چرا که مقادیر بالای کافئین می تونه عواقبی در پی داشته باشه. برای مثال مصرف بیش از 500 میلی گرم کافئین-یعنی بیش از 4 فنجان-می تونه منجر به عوارض زیر بشه:
    بی خوابی
    دفع آب زیاد از طریق ادرا
    تعریق
    ناراحتی گوارشی
    سوزش معده
    احساس لرزش در اندام ها و عضلات
    تپش قلب

    #99925
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خوبه که این نکته رو هم اضافه کنم که نوشیدنی های کافئین دار تنها در کسانی که عادت به مصرف آنها دارند علائمی مثل بی خوابی رو به همراه داره و برای فردی که خیلی کم از آنها استفاده می کند علائم برعکسه..
    با توجه به اینکه فصل امتحانات نزدیکه…اینو گفتم برای کسانی که فقط شب امتحان قهوه می خورند به امید اینکه خوابشون نبره، غافل از اینکه چون آنها عادت به مصرف کافئین و قهوه ندارند علائم برای آنها برعکس است و خوابشون میگیره

    #99929
    s.samadi
    مشارکت کننده

    واقعا چه جالب من همیشه تعجب می کردم که چرا در دوران مدرسه روی من تاثیرینداشت

    #99938
    zghasemi
    مشارکت کننده

    این مطلب برای خود من هم جالب بود…در کنار خواب آور بودن، نوشیدن قهوه در کسی که عادت به مصرف ان ندارد به جای اینکه به او حالت آرامش دهد بدتر استرس و دلشوره رو در فرد زیاد می کنه

    #99940
    madjd
    مدیرکل

    برای اینکه به خواب آلودگی و کسالت نیمروز دچار نشوید، اولین اقدام صرف صبحانه‌ای با کیفیت بالاست. اکثر آدم‌ها در این مورد برای بچه‌ها موعظه و سخنرانی می‌ کنند اما خودشان رعایت نمی ‌کنند.
    برای صبحانه این منوها پیشنهاد می‌ شود:
    1 -غذاهایی که از غلات (گندم، جو و..) تهیه شده و با شیر مصرف می ‌شوند که البته شیر باید کم چرب باشد.
    2 – نان سبوس دار ، کره بادام‌زمینی و موز
    3 – کلوچه‌خانگی، املت، نان و پنیر کم چرب
    4 – یک لیوان آبمیوه یا یک عدد میوه تازه هم پیشنهاد خوبی است.
    شما برای ادامه فعالیت در طول روز به کربوهیدرات‌ها احتیاج دارید؛ چون سوخت اصلی مغز و عضلات به حساب می‌ آید. اما تحقیقات نشان می ‌دهد افزودن پروتئین به کربوهیدرات ، تمرکز را افزایش می ‌دهد و از نظر ذهنی و جسمی احساس بهتری پیدا می‌ کنید.

    #99943
    s.samadi
    مشارکت کننده

    به علاوه اینکه افزودن پروتئین به صبحانه باعث بهبود روند کاهش وزن هم می شه

    #99948
    zghasemi
    مشارکت کننده

    از مواد پروتئین داری که می توان در صبحانه استفاده کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    تخم مرغ
    شیر
    پنیر
    کره بادام زمینی (با چربی زیاد)
    عدسی
    آجیل ها مثل گردو

    البته افرادی که تصمیم به کاهش وزن دارند باید شیر کم چرب بنوشند و در مصرف آجیل و کره بادام زمینی احتیاط کنند. تخم مرغ هم که باید آبپز تهیه شود

    #99980
    e.amini
    مشارکت کننده

    ممکنه در بعضی افراد کافئین باعث بی خوابی نشه اما به هر حال کافئین کافئینه! نمی تونه خواب آور باشه… فکر کنم کسانی که می گن کافئین باعث خواب آلودگیشون می شه روی یک لیوان بزرگ شیر گرم با شکر چند تا دونه پودر قهوه فوری می ریزن و احساس قهوه خوردن بهشون دست می ده! خب معلومه که اینجا تاثیر شیر گرم بیشتره! منظور از قهوه اینه که حداقل 300 میلی گرم کافئین داشته باشه.

در حال نمایش 12 نوشته (از کل 12)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.