رفع گرمازدگی با نوشیدنی‌های شیرین ممنوع!

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73365
    v.fazel
    مشارکت کننده

    در حالت عادی درجه حرارت بدن بین ۳۶ تا ۳۸ درجه است و گرمازدگی به حالتی گفته می‌شود که دمای بدن به مدت طولانی و به دلایل محیطی و استعداد فردی به بیش از ۴۰ درجه افزایش یابد.
    بهتر است افراد آب خنک حاوی یخ در قالب بطری با خود داشته باشند تا در صورت تشنگی یا مواجهه با گرما از آن استفاده کنند و اگر برای مدت مدیدی قرار است در گرما باشند، مقداری نمک یا آب‌لیمو در آب نوشیدنی خود بریزند.
    وجود قند در مایعات هم عاملی برای دفع آب بدن است، چرا که هضم قند نیاز به آب دارد، بنابراین مصرف نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و شربت در این موارد توصیه نمی‌شود.

    #100047
    madjd
    مدیرکل

    نمک با آب لیمو؟ مطمئنید نمک؟!

    #100096
    v.fazel
    مشارکت کننده

    انسان به دو صورت ممکن است تشنه شود، یک نوع تشنگی صادق است و یک نوع دیگر تشنگی کاذب، تشنگی صادق با خوردن آب از بین می رود، حتی اگر آب خنک تر هم باشد بهتر است و هیچ مشکلی ندارد؛ اما تشنگی کاذب هر کاری کنید با آب از بین نمی رود و برای رفع آن بهتر است مقداری عسل و یا نمک بخورید، با مصرف عسل یا نمک در افطار و یا سحر تشنگی کاذب برطرف می شود.

    #100104
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خیلی جالب بود
    من شنیده ام که در هنگام گرمازدگی نباید آب رو به تنهایی نوشید چون تنظیم الکترولیت های بدن به هم نریزد به همین دلیل است که فکر می کنم توی مطلب فوق از نمک و عسل اسم برده شده بود.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.