رعایت هرم غذایی در رمضان ضروری است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89839
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    فاطمه قنادی اصل روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاص با خبرنگار ایرنا افزود: ماه رمضان زمانی برای تمرین تغذیه سال است که باید مانند سایر روزهای سال به مصرف تمامی مواد غذایی مورد نیاز بدن در این ماه توجه شود.

    وی گفت: نان و غلات مهم ترین بخش هرم غذایی انسان را تشکیل می دهد که این گروه شامل مواد نشاسته ای می باشد که مصرف این مواد به دلیل انجام فرایند هضم و جذب ضرورت دارد.

    وی ادامه داد : مصرف نان وغلات از نوسان قند جلوگیری می کند و باید مواد نشاسته ای و نان و غلات در اوقات سحری و افطار مصرف شود.

    قنادی اصل مصرف میوه ها و سبزیجات در اولویت دوم تغذیه دانست و گفت: مصرف سبزیجات باید بیشتر از میوه ها بوده و می تواند از سبزیجات در داخل سوپ های سبک استفاده کرد.

    وی استفاده از میوه ها و سبزیجات در این ماه را در تامین ویتامین های مورد نیاز بدن و رفع تشنگی موثر دانست و افزود: استفاده از حداقل دو واحد میوه در وقت سحری می تواند در جلوگیری از تشنگی مفرط تاثیر گذار باشد.

    وی گفت: مصرف ناکافی میوه ها و سبزیجات و مایعات دریافتی می تواند با عارضه یبوست همراه باشد که شایع ترین مشکلات گوارشی در ماه رمضان می باشد.

    این کارشناس تغذیه اولویت سوم هرم تغذیه ای را گروه گوشت و لبنیات عنوان کرد و افزود: این گروه به جهت تامین پروتئین با ارزش بالا ضروری بوده و باید مصرف شوند.

    وی ادامه داد : در مصرف گوشت در این ماه مانند سایر زمان ها باید به استفاده از گوشت کم چرب توجه شده و گروه های سنی نوجوانان و جوانان و زنان شیرده باید توجه ویژه به استفاده از گروه گوشت و لبنیات در این ماه داشته باشند.

    قنادی اصل با بیان اینکه آخرین گزینه هروم غذایی گروه چربی و قندهای ساده است ، افزود: مصرف این نوع غذاها باید در حداقل قرار گیرد.

    وی ادامه داد : در همین راستا باید از غذاهایی چون کوکو ، کتلت و شیرینی جاتی چون زولبیا و بامیه به میزان بسیار کمتری استفاده شود.

    وی توجه به جذب مایعات برای بدن را نیز ضروری دانست و گفت: مصرف حداقل شش تا هشت لیوان آب در ماه رمضان مانند سایر روزهای سال اهمیت دارد که بهترین زمان مصرف این میزان آب زمان بعد از صرف شام تا وقت خواب می باشد.

    وی بیان کرد: مصرف آب ، شیر، میوه های آبدار و چای کمرنگ می تواند تامین کننده مایعات بدن در طول روز های رمضان باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.