راهکارهایی برای کاهش فشارخون بالا

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #90360
    ezamani
    مشارکت کننده

    1- عدم مصرف سیگار و مشروبات الکلی

    2- اندازه گیری فشار خون حداقل هر شش ماه یک بار

    3- کنترل وزن ، کم کردن حتی یک کیلوگرم از وزن برای کنترل فشار خون مفید است.

    4- انجام مرتب ورزش، ۳۰ دقیقه ورزش در روز بهترین راه مبارزه با پرفشاری خون است.

    5- کم کردن مصرف نمک و غذاهای چرب و استفاده از گوشت سفید به جای گوشت‌های قرمز در پیشگیری و کنترل فشار خون بالا بسیار مفید است.

    6- داشتن رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات ، لبنیات کم‌چرب و غذاهای حاوی پتاسیم نظیر دانه‌های سبوس‌دار و خشکبار در پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا بسیار مفید است.

    7- زنان باردار باید مرتب برای معاینه پیش از زایمان به پایگاه های بهداشتی درمان و خانه بهداشت مراجعه کنند تا کارشناسان بهداشت بتوانند به پرفشاری احتمالی خون پی ببرند و فشار خون آنها به ‌موقع کنترل شود.

    8- مواد حاوی كافئین از قبیل قهوه،چای ،نوشابه‌های كولا و شكلات، سبب افزایش فشارخون می‌شوند و باید در حد اعتدال مصرف شوند.

    9- خانم هایی که قرصهای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند باید فشار خون خود را مرتب کنترل نمایند.

    10- برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا باید از مصرف سوسیس، كالباس، كنسرو گوشت، برگرها و سایر فرآورده‌های گوشتی به علت دارا بودن مقادیر بالای سدیم و همچنین پرهیز ازمصرف سبزی‌های كنسروشده در آب نمك، زیتون شور، چیپس و سایر تنقلات شور پرهیز کرد.

    11- اجتناب از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه ی حرارت‌های بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می ‌شوند، و عدم استفاده ی چند باره از روغن‌های آشپزی در پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا موثر است.

    12- کنترل استرس ، زیرا یکی از عوامل بال رفتن فشار خون که بسیار سریع هم عمل می‌ کند، استرس و عصبانیت است.

    13- استراحت روزانه به میزان کافی برای کنترل فشار خون مفید است،زیرا کار کردن بی ‌وقفه بیشترین فشار را بر سلامتی فرد وارد خواهد کرد.
    14- انجام ورزش‌هایی مثل پیاده ‌روی، شنا، دوچرخه سواری برای پایین آوردن فشار خون مفید هستند بنابراین حداقل ۳ بار در هفته و هر بار حداقل ۳۰ دقیقه باید ورزش کرد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.