راهنماي انتخاب لباس براي آقایان چاق و لاغر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71084
    matin
    مشارکت کننده

    توصيه‌هايي براي آقايان:

    مردان قد كوتاه
    شما نبايد كفش‌هاي پاشنه‌دار، يا چكمه‌هاي ساق‌بلند بپوشيد، اينگونه كفش‌ها، هيچ كمكي به بلندتر به‌نظر آمدن شما نمي‌كند. در عوض مي‌توانيد شلوارهاي كوتاه و يا گشاد، بپوشيد.

    سعي كنيد حتي‌الامكان از لباس‌هاي آستين بلند و شلوارهاي پارچه‌اي استفاده كنيد چون اينگونه لباس‌ها، باعث مي‌شوند دست‌ها و پاهاي شما حداقل تا 2/5 سانتي‌متر بلندتر به‌نظر مي‌رسند. در ضمن طرح پارچه لباسي كه شما انتخاب مي‌كنيد، بسيار مهم است. طرح‌هاي عمودي در پارچه مثل پارچه‌هاي راه‌راه كمك زيادي به بلندقد به‌نظر رسيدن شما، مي‌كند. ژاكت‌هايي كه در يك طرف خود، دكمه دارند و شلوار پارچه‌اي يا جين كه مدل راسته باشند، نيز براي شما مناسبند.

    مردان قدبلند:‌
    شما نبايد از سر تا نوك پا، يكرنگ باشيد و از پوشيدن جليقه يا ژاكت‌هاي صاف و بدون مدل، يا ژاكتي كه در جلو، زيپ دارد، بپرهيزيد. برخلاف افراد كوتاه‌قد شما نبايد از لباس‌هايي با طرح راه‌راه باريك، و به‌طور كل طرح‌هاي عمودي استفاده كنيد. جليقه‌هاي كوتاه كه تا كمر شما مي‌رسند هم باعث قد بلندتر شدن شما مي شوند. شما بايد سعي كنيد كه از جليقه و ژاكت‌هايي كه در دو طرف دكمه دارندو نيز از شلوارهاي كمر كوتاه، بيشتر استفاده كنيد. از شلوا‌رهايي استفاده كنيد كه رنگ تيره دارند و از پارچه نسبتا سفتي تهيه شده باشند، بهتر است جنس شلوار با جنس پيراهن يا ژاكت شما، متفاوت باشد.‌

    مردان درشت هيكل و چاق:
    شما نبايد از لباس‌هايي مثل جليقه‌هاي بادگير و يا در كل، لباس‌هايي كه يك لايه اضافي دارند، استفاده كنيد. در ضمن بايد دقت كنيد سايز دور گردن لباس رسمي كه انتخاب مي‌كنيد دقيقا اندازه گردن و يا حداكثر 1 سانتي‌متر بزرگ‌تر باشد. در هنگام خريد لباس، سعي كنيد كه بلوزهاي بزرگ را با بافت‌‌هاي درشت، انتخاب كنيد و از پوشيدن جليقه‌هاي ايستاده بپرهيزيد. پارچه لباس‌هايتان هم نبايد خيلي سفت و محكم باشد. در مقابل، لباس‌هاي يقه هفت، با طرح‌هاي عمودي و لباس‌هاي يقه باز و نيز جليقه‌هاي سه يا چهار دكمه، برازنده شماست. بهتر است به جاي بلوزهاي بزرگ و گشاد، از بلوزهاي كشباف با رنگ‌هاي تيره و شلوار آزاد و راحت، استفاده كنيد.

    مردان لاغر و باريك اندام:‌
    شما نبايد از لباس‌هاي يقه هفت و در كل طرح‌هاي عمودي و راه‌راه باريك استفاده كنيد. استفاده از پارچه‌هاي براق هم باعث مي‌شود كه شانه‌هاي شما نحيف‌تر از آنچه هست، به‌نظر برسد بهتر است از اينگونه پارچه‌ها استفاده نكنيد.

    برخلاف افراد چاق و درشت اندام، شما بهتر است از جليقه‌هاي دو لايه و نيز ژاكت‌هايي با دكمه‌هاي دو طرفه، استفاده كنيد. شلوار به اصطلاح <بگي( >گشاد و راسته) كه جيب‌هاي به‌صورت افقي بر روي پاچه‌هاي آن وجود دارد به همراه جليقه‌هاي يقه ايستاده و بلوزهاي دكمه‌دار براي شما مناسب است، به شرطي كه دكمه‌هاي بلوز خود را تا بالايي‌ترين آن ببنديد.‌
    آقاياني كه شكم بزرگي دارند نبايد از كت‌هاي كمر باريك و يا هر پوششي كه باعث برآمده شدن شكم مي‌شوند، استفاده كنند. بين افراد نبايد كمربند خود را روي شكمشان؛ ببندند و همانند افراد لاغراندام، نبايد لباس‌هايي با پارچه براق و رنگ روشن بپوشند. در مقابل، بايد سعي كنند كه از لباس‌هاي تيره رنگ با جنس كتان يا لنين و شلوارهايي كه دقيقا روي كمر قرار مي‌گيرند، استفاده كنند.

    توصيه مي‌كنيم شلوار و جليقه آنها همرنگ باشد. در ضمن بهتر است از جليقه‌هايي استفاده كنند كه در يك طرف دكمه دارد.‌

    مردان با پايين‌تنه بزرگ :
    شما بهتر است از شلوارهايي كه رنگ شيري، سفيد و يا سنگشور دارند، استفاده نكنيد، شلوارهايي كه پارچه براق دارند و تنگ هستند نيز همين وضع را دارند، در عوض شلوارهاي تيره‌رنگ براي شما مناسب‌ترند. همين‌طور شلوارهاي ساده و يا بگي با پارچه‌هاي مات بيشتر به ‌شما مي‌آيند.
    آرايش موي آقايان
    ‌افرادي كه صورت گردي دارند، بهتر است از مدل موهاي گرد، بپرهيزند. اين افراد بايد موهاي جلوي سر خود را بلندتر و كنار گوش‌ها و پشت سر را به اندازه متوسط، با يك خط ريش سايز متوسط، كوتاه كنند.‌
    اما افرادي كه صورت كشيده دارند، بايد موهاي روي پيشاني تا كنار گوش‌ها را كوتاه كنند و از مدل‌هايي كه به مو، حجم مي‌دهند، بپرهيزند. كساني كه صورت آنها حالت قلب‌مانند دارد (در وسط پيشاني اندكي خط رويش موها پايين‌تر آمده) بهتر است موهاي كناره سر را صاف و موهاي جلوي سر را (به‌صورت كوتاه و بلند) خرد كنند و تا حدي كه امكان دارد موهاي كنار‌ه‌هاي سر را صاف نگه‌ دارند.
    افرادي هم كه صورت بيضي‌شكل (تخم‌مرغي) دارند، از همه خوش‌شانس‌ترند، چون هر مدل مويي براي صورت آنها زيباست.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.