رازهای پنهان نوشیدن چای

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72009
    zghasemi
    مشارکت کننده

    کاهش بیماری‌های قلبی: چای با باز کردن سرخرگ‌های اصلی و کاهش دادن خطر لخته شدن به جاری شدن خون در میان رگ‌های شما کمک می‌کند و حرکت آن را روان‌تر می‌سازد. همچنین چای حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلاونید است که به کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

    جلوگیری از پوسیدگی دندان: خوردن چای می‌تواند باعث محکم شدن دندان‌های شما بشود و از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری کند. چای مقدار زیادی فلوراید دارد که باعث تحکم دندان‌ها می‌شود. همچنین دیگر موادی که در درون چای است به عنوان از بین برنده‌های باکتری و تقویت کننده‌های لثه شناخته می‌شوند.

    کمک به لاغری: عده‌ای از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن متداول چای می‌تواند میزان چربی را در بدن کم نگه دارد و کمک می‌کند تا مقدار کالری بیشتری بسوزانید و در پی آن لاغر می‌شوید.

    افزایش میزان حافظه: بیشتر متخصصین اعتقاد دارند که برخی از انواع چای مانند چای سبز می‌توانند سلول‌های مغز را قوی کنند و این خود باعث جلوگیری از آلزایمر و یا دیگر مشکلات می‌شود.

    مبارزه با سرطان: تعدای از مطالعات نشان می‌دهد که دانشمندان به تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که چای می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند. همچنین گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که سرطان‌هایی مانند پروستات و سینه در بین افرادی که به طور متوسط پنج فنجان یا بیشتر چای در طول روز می‌خورند کمتر است.

    #98123
    amini
    مشارکت کننده

    میشه در مورد محدودیت های مصرف چای بیشتر توضیح دهید؟ممنون

    #98126
    zghasemi
    مشارکت کننده

    تانن موجود در چای مانع جذب آهن موجود در غذاها می شود به همین دلیل نباید چای را بالافاصله بعد از صرف غذا نوشید.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.