رابطه مصرف فلفل و پارکینسون

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76770
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]مصرف فلفل هفته ای ۲بار، خطر بروز بیماری پارکینسون را به یک سوم کاهش می دهد. محققان دریافته اند، در افرادی که مواد غذایی حاوی نیکوتین خوراکی از جمله فلفل، گوجه فرنگی، سیب زمینی و بادمجان مصرف می کنند، خطر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.
    این اولین تحقیقی است که رابطه مصرف نیکوتین غذایی با کاهش بروز بیماری پارکینسون را بررسی کرده است[/align]

    #100225
    v.fazel
    مشارکت کننده

    این قضیه تو افراد سیگاری هم صدق می کنه؟

    #100234
    madjd
    مدیرکل

    سیگار کشیدن علائم پارکینسون را که بر اثر استفاده از داروهای ضد سایکوز بوجود می‌آید را کاهش می‌دهد .

    #100235
    madjd
    مدیرکل

    تنها عاملی که بطور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا بیماری پارکینسون همراه است کشیدن سیگار می باشد. با این حال خطرات سیگار به حدی زیاد است که به هیچ عنوان کشیدن سیگار جهت کاهش ریسک پارکینسون توصیه نمی شود.
    مصرف کافئین در حد کم یا متوسط نیز ریسک ابتلا به پارکینسون را کم می کند.

    #100240
    v.fazel
    مشارکت کننده

    چه جالب پس بالاخره سیگار یه فایده هم داره

    #100245
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]نتیجه یک رشته تحقیقات حاکی است که احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون در میان کسانی که سلامت خود را بیشتر به خطر می اندازند، از جمله سیگاری ها و اشخاصی که مشروبات الکلی مصرف می کنند، به
    مراتب کمتر است.
    پژوهشگران دانشگاه لندن از بررسی وضعیت ۲۱۲ نفر که نیمی از آنها مبتلا به بیماری پارکینسون بودند به این نتیجه گیری رسیده اند.
    پرفسور آندرو لیز، از دانشگاه لندن که سرپرستی این تحقیقات را به عهده داشته می گوید:”اگر شما هرگز سیگار نکشیده باشید احتمال مبتلا شدن شما به بیماری پارکینسون دوبرابر می شود اگرچه ما علت آن را نمی دانیم. شاید کشیدن سیگار موجب نوعی ایمنی در مقابل این بیماری می شود ولی دلیل آن هنوز برای ما روشن نیست.”

    پزشکان متخصص بیماری پارکینسون می گویند که با این نتیجه گیری باید با احتیاط برخورد کرد. به عقیده آنان اگرچه این تئوری جالب است ولی باید مطالعات دراز مدت درباره آن صورت گیرد. این پزشکان خاطر نشان می سازند که در هر حال نباید سایر خطرات
    مرتبط با الکل، نیکوتین و کافئین را فراموش کرد.
    در بیماری پارکینسون نظم فعالیت مغزی به تدریج از بین می رود که درنتیجه آن حرکت کردن و راه رفتن بیمارمشکل می شود. این بیماری معمولا در افراد سالخورده دیده می شود.[/align]

    #100247
    zghasemi
    مشارکت کننده

    چه نتایج جالبی بود..مخصوصا اون قسمت که اگر شما هرگز سیگار نکشیده باشید احتمال مبتلا شدن شما به بیماری پارکینسون دوبرابر می شود .
    ممنون

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.