رابطه تغذیه با استرس

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71613
    amini
    مشارکت کننده

    استرس به هنگام ناملایمات به صورت افزایش تنفس و ضربان قلب و فشار خون ظاهر می شود. کاهش پیشگیری از بیماریهای قلبی ضروری است . از دلایل بروز استرس ، افسردگی ، تند مزاجی ، ناکافی بودن برخی ویتامین های گروه Bو کمبود عناصر ی مثل منیزیم و پتاسیم می باشد. کمبودد ویتامین های گروه B در بدن باعث بیماریهای روحی ، عصبانیت و اضطراب می شود .

    بنابراین برای کاهش بیماریهای روحی و افسردگی باید از غذاهای پتاسیم دار و منیزیم دار و نیز غذاهای دارای ویتامین به خصوص B5 و H استفاده کرد و بالعکس کمبود ویتامین های گروه B در بدن باعث بیماریهای روحی ، عصبانیت و اضطراب می شود.

    نیاز به ویتامین های گروه B در افسردگی چنان است که برای نمونه کمبود شدید بیوتین میل به خودکشی را افزایش می دهد. استرس شدید نیاز بدن را به تمام مواد مغذی به خصوص ویتامین ها ی B5 و C چند برابر بالا می برد . خوردن یک قرص١٠٠ میلی گرمی ویتامین 5 B و یک قرص یک تا دو گرمی ویتامین C و نیز خوردن شیر در چنین مواقعی بسیار موثر خواهد بود.

    به طور کلی غذاهایی مثل ماهی ، جگر ، قلوه ، تخم مرغ ، شیر ، عسل ، سویا ، قارچ ، بادام زمینی و جوانه گندم ، سبزیجات و مرکبات اثر شایانی در پیشگیری و رفع استرس دارد . غلات نیز به خاطر داشتن اسید آمینه برای کاهش استرس بسیار مفید است .

    کلینیک رژیم درمانی نوین- دکتر فرشچی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.