دوباره برنج و خطر بروز ديابت !

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69746
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    برنج قهوه‌اي، گياهک و سبوس خارجي را که جهت سفيد کردن برنج از آن زدوده مي‌شود، هنوز دارد و نمایه ی گليسميک آن کمتر از برنج سفيد است.
    مصرف برنج در ايالات متحده تقريبا 10 کيلوگرم به ازاي هر نفر در سال است و 70 از اين مقدار را برنج سفيد تشکيل مي‌دهد. پژوهشگران دانشگاه‌هاروارد جهت ارزيابي تفاوت در خطر وقوع ديابت نوع 2 با مصرف برنج سفيد يا قهوه‌اي، داده‌هاي حاصل از سه مطالعه همگروهي آينده‌نگر در ايالات متحده را جمع‌آوري کردند.
    تقريبا 200,000 بزرگسال بدون ديابت، بيماري قلبي- عروقي يا سرطان در بدو اين مطالعه و سپس هر 4-2 سال (پيگيري 22-14 سال) مورد ارزيابي قرار گرفتند. حدود 10,500 مورد ديابت نوظهور شناسايي شد. در تحليل‌ها خطر نسبي ابتلا به ديابت در گروه داراي بالاترين مصرف برنج سفيد (بيشتر يا مساوي 5 وعده در هفته) 17 بيش از گروه داراي کمترين مصرف (کمتر از يک وعده در ماه) بود؛ بر عکس، خطر نسبي در گروه داراي بيشترين مصرف برنج قهوه‌اي 11 کمتر از گروه داراي کمترين ميزان مصرف بود.
    ديابت مرتبط با مصرف برنج سفيد در ميان جمعيت‌هاي آسيايي مورد تحقيق قرار گرفته است و اکنون براي اولين بار در جمعيت‌هاي غربي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. غلات کامل در رژيم غذايي در برابر وقوع ديابت حفاظت‌کننده هستند و برنج قهوه‌اي نيز از اين قاعده مستثنا نيست. بايد بيماران را تشويق کرد تا در رژيم غذايي خود برنج قهوه‌اي را جايگزين برنج سفيد کنند.

    #96708
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    این خیلی خوبه که به راحتی با همچین جایگزینی ای بشه از بروز خیلی بیماری ها که عوارضشون از خود بیماری هم سنگین تره ، پیشگیری کرد . من شنیدم که این برنج خوش طعم هم هست .

    #96709
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    متاسفانه هنوز نتونستم این برنج رو تست کنم ولی بعضی ها که خوردند می گن خیلی با ذائقه ی ایرانی همخونی نداره ! ولی من خودم وقتی بدونم ماده غذایی مه دارم میخورم خیلی مفید و مغذی است ، طعمش هم برای خوب و لذت بخش می شه .:)

    #97258
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    مصرف برنج سفید د رایران به شکل یک سنت در اومده و به این راحتی ها جایگزین نمی شه . شاید بهترین توصیه در چنین شرایطی مصرف برنج سفید مخلوط با حبوبات باشه ، مثل عدس پلو ، لوبیا پلو ، نخود پلو و ، باقالی پلو ، ماش پلو و … که سرعت جذب و بالا بردن قند خون رو کاهش می دهند .

    #97262
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ولی مثل اینکه این نوع برنج اخیراً مورد استقبال ایرانی ها واقع شده ، از خیلی ها شنیدم که این برنج رو مصرف می کنند .

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.