دستور چگونه سرخ کردن سبزیجات

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80429
    v.fazel
    مشارکت کننده

    گروه سبزی‌ها در دومین ردیف هرم غذایی قرار دارند که برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها، دید در تاریکی و سلامت پوست ضروری است.

    مصرف روزانه 3 تا 5 واحد از گروه سبزی‌ها برای افراد بزرگسال ضروری است،‌ افراد باید سبزی‌های خام را در برنامه‌ غذایی روزانه خود قرار دهند و در هر وعده غذایی حتما در کنار غذا از سبزی‌ها استفاده کنند.

    افراد باید قبل از مصرف سبزی‌ها به صورت خام، آن‌ها را به دقت شسته و ضد عفونی کنند،‌ به هنگام خرید، آماده کردن و ذخیره کردن سبزی‌ها آن‌ها را از گوشت، مرغ و ماهی خام جدا نگه داشته و سعی کنند سبزی‌ها را به صورت خام مصرف کنند، زیرا ویتامین‌های آن بیشتر حفظ می‌شود.

    برای پختن سبزی‌ها بهتر است از آب کم استفاده کرده و آب حاصل از پختن سبزی‌ها را در غذا استفاده کرد.

    لازم است ابتدا آب را جوش‌ آورده سپس انواع سبزی‌ها را در آب در حال جوش بریزند، زیرا با این روش آنزیم‌های موجود در سبزی حفظ می‌شوند و ویتامین‌ها هم در اثر حرارت کمتر آسیب‌ می‌بینند.

    گفتنی است؛ هر واحد از این گروه معادل یک لیوان سبزی برگی مثل کاهو و سبزی خوردن، نصف لیوان سبزی پخته یا سبزی خام خرد شده، یک عدد سیب زمینی متوسط، نصف لیوان نخود سبز، کلم بروکلی، لوبیا سبز، هویج خردشده، جوانه گندم، قارچ پخته و یک عدد گوجه فرنگی متوسط است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.