در ساعات مشخصی از روز به شیرخوار غذا بدهید.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69204
    nikbakht
    مشارکت کننده

    محققان اسپانیایی به مادران شیرده توصیه می کنند، به نوزادان خود هر روز در ساعت های مشخص شیر بدهند چون ترکیبات شیر مادر در طول روز تغییر می کند. این محققان مقاله ای را در این خصوص در نشریه” نورو ساینس نوتریشنال” منتشر کردند. در پژوهشی که روی نمونه های شیر مادر از 30 زن شیرده انجام شد، محققان 6 تا 8 نوبت در روز در ساعات مختلف، شیر این مادران را گرفته و مورد آزمایش قرار دادند. این تفاوت ها شامل تغییراتی در 3 نوکلوئید به نام های آدنوسین، گوآنوسین و یوسین بوده است.
    لازم به تذکر است که این 3 ماده روی تحریک یا آرام کردن سیستم عصبی و همچنین روی خواب تاثیر می گذارند. دکتر کریستینا سانچز محقق آزمایشگاه کرونوتورشین در دانشگاه” اکستریما دورا “در اسپانیا و محقق اصلی این پژوهش تاکید کرد: قطعا شما موقع خواب یک فنجان قهوه نمی خورید، در مورد شیر مادر هم همین طور است و به همین خاطر باید نسبت به ترکیبات شیر در هنگام تغذیه نوزاد دقت مناسب صورت گیرد.

    منبع: سایت persiandiet[size=medium][/size]

    #96192
    mosavi
    مشارکت کننده

    جالب بود. تا جايي كه يادم مي ياد شير دادن به نوزاد بايد به تقاضاي خود نوزاد صورت بگيرد. اما طبق اين مقاله بايد ساعاتي مشخص كرد و در ان ساعات كه شير مادر داراي تركيب خاصي است، به نوزاد شير داد؟!

    #96307
    nikbakht
    مشارکت کننده

    با تشکر . بله متوجه حرف شما هستم ولی به نظر من شاید گفته ی این مقاله بر می گرده به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن مادر و البته جنین. یعنی به نظر من اگر مادری مثلا ساعات 8 و 10 و 12 و 2 و…. شیر بده و روزهای بعد هم در همین ساعات شیر بده بدن او با این ساعات شیر دادن تنظیم می شه و شاید این نظم بدن بر روی ترکیب شیر هم اثر مثبت بگذاره و شاید بدن نوزاد هم با رعایت نظم ساعات تنظیم بشه و برای نوزاد هم به جهاتی مفید باشه و شاید روی نظم ترشح هورمونهای بدن مادر و فرزند نیز موثر باشه …. همانطور که می دانیم در افراد بزرگسال نظم غذایی برای سلامت شان مفید است و به آن توصیه می کنیم … البته این توضیح تصور شخصی و برداشت من بود.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.