در این هوای آلوده ورزش کنیم؟

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75161
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    فعالیت جسمی در بیرون از خانه در هنگام آلودگی هوا ممکن است نه تنها نفعی برای شما نداشته باشد، بلکه به سلامت شما هم آسیب برساند.
    هنگام فعالیت‌های جسمی هوازی باید هوای بیشتری را به درون ریه‌های‌تان بفرستید و نفس‌های عمیق‌تر بکشید. از طرف دیگر در هنگام ورزش ممکن است مجبور شوید از راه دهان تنفس کنید، و در نتیجه عمل تصفیه‌کننده مجاری بینی بر روی هوای ورودی انجام نمی‌شود.
    دچار بودن به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم یا بیماری قلبی یا ریوی نیز ممکن است وضعیت را بدتر کند.
    اما با توجه به سودمندی آشکار ورزش برای سلامت، نباید ورزش را در شرایط آلودگی هوا به کلی قطع کنید- مگر اینکه پزشک‌تان این توصیه را به شما کرده باشد.
    انجام این اقدامات می‌توان به شما کمک کند خطرات ناشی از آلودگی هوا در حین ورزش کردن را به حداقل برسانید:
    •به زمان‌بندی ورزش‌تان توجه داشته باشید. اگر میزان آلودگی هوا بسیار شدید است از ورزش کردن در محیط بیرون پرهیز کنید و در داخل خانه ورزش کنید. به طور معمول آلودگی هوا در وسط روز یا ساعات بعدازظهر به حداکثر میزان خود می‌رسد. همچنین در ساعات پرترافیک در محیط بیرون ورزش نکنید.
    •از مناطق با بیشترین آلودگی هوا دوری کنید. آلودگی هوا در فاصله 15 متری خیابان‌ها و جاده‌ها بیشترین میزان خود را دارد. مناطق مرکزی شهر هم بیشترین میزان آلودگی را دارند. از این محل‌ها دوری کنید.

    #99023
    s.samadi
    مشارکت کننده

    ممنون مطلبتون بسیار مفید بود به خصوص در شرایط کنونی هوا ، افرادی که تحت رژیم هستند حتما این باید این مطلب رو بخونند

    #99156
    madjd
    مدیرکل

    در نهایت اگر نمی‌توانید شرایط مناسبی را فراهم سازید در فضای بسته ورزش کنید. می‌توانید روال عادی فعالیت‌های خود را تغییر داده و فعالیت‌هایی در داخل محیط بسته انجام دهید. به کلاس‌های ورزشی بروید و از سالن‌های ورزشی یا از باشگاه محلی استفاده کنید.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.