درمان بی اشتهایی و کمبود وزن چیست؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #86768
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]عمولاً افراد لاغر به‌صورت کلی یا اشتهای مناسبی جهت خوردن مواد غذایی ندارند و یا وضعیت جذبی خوبی ندارند.
    ترشح بیش‌ازحد هورمون‌های استرسی در افراد لاغر می‌تواند موجب لرزش دست و یا دردهای گوارشی و منجر به عدم اشتها به غذا در آن‌ها شود. به‌همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که تا حد ممکن، استرس را از زندگی روزمره خود حذف کنند. «برای بهبود اشتها هم می‌توان از مکمل‌هایی مانند سیپروهپتادین کمک گرفت.
    توصیه ما این است که در مورد غذاها سخت‌گیر نباشید و در هر زمان که اشتها به ماده غذایی خاصی داشتید از آن استفاده نمایید. ضمن اینکه بهتر است از موادی مانند خانواده روغن‌ها و مغزها، بستنی و آبمیوه‌های طبیعی که چگالی انرژی بیشتری دارند هم در رژیم غذایی خود کمک بگیرید. بد نیست بدانید که دریافت مقادیر کم آن گروه از مواد غذایی که در حجم پایین دارای چگالی بالایی هستند، انرژی زیادی به بدن می‌رساند و می‌تواند باعث افزایش وزن بشود.
    اگر کمبود اشتها ندارید اما وزنتان پایین است، بهتر است حجم غذای مصرفی خود را افزایش دهید. «به‌علاوه، شما می‌توانید از شربت‌های سنتی که با عسل شیرین شده‌اند یا آبمیوه‌های طبیعی هم در میان وعده‌ها استفاده کنید. یادتان باشد که خواب کافی (حداقل 8 ساعت در شبانه‌روز) و دوری از استرس هم به افزایش وزن، کمک می‌کنند.[/align]

    #101662
    farbod
    مشارکت کننده

    سلام من یک پسر 19 ساله هستم و میخواهم 10 کیلو چاق شوم در مدت کم باید چیکار کنم

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.