درمان اسهال با چای

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 11)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70295
    matin
    مشارکت کننده

    چای گیاهی است با نام علمی Camelia sinensis از خانواده Theaceae که به صورت بوته و گاهی درختچه دیده می ‌شود. به غیر از زمستان، در سه فصل دیگر، برگ چای به منظور تهیه ی انواع چای برداشت می‌ شود.
    در صورتی که پس از برداشت برگ، سریعاً آن را خشک کنند چای سبز یا Green tea به ‌دست می‌ آید و در صورتی که پس از برداشت برگ، آن را تخمیر نمایند و به اصطلاح عمل آورند، چای سیاه یا چای معمولی یا Black tea تولید می ‌شود.
    هر دو نوع چای سبز و سیاه حاوی ترکیبات گس (تلخ) بوده که تانن (Tannin) نامیده می‌ شود.مهم ‌ترین خاصیت تانن‌ها، قابض بودن آن‌هاست، به همین دلیل یکی از مهم‌ ترین خواص درمانی چای خاصیت ضد اسهال آن است. با توجه به اینکه چای سیاه حاوی ۱۲- ۸ درصد تانن می ‌باشد، بنابراین یکی از بهترین داروهای ضداسهال طبیعی است که دارای هیچگونه محدودیت و ممنوعیت مصرف نمی ‌باشد.
    اگر اسهال‌ ایجاد شده به تغییر شرایط غذایی و آب و هوایی مربوط ‌باشد(مثلا در مسافرت) و میکروب‌ها و ویروس‌ها در آن نقشی نداشته باشند، استفاده از چای به‌ صورت پودر می ‌تواند در ایجاد تعادل هضم و جذب و برگشت شرایط طبیعی بدن از حالت اسهال به حالت طبیعی تأثیر خوبی داشته باشد.
    میزان مصرف روزانه در بزرگسالان ۱۰- ۷ گرم(معادل یک قاشق غذاخوری) از پودر خشک چای به مدت سه روز می ‌باشد. مقدار مصرف برای سنین پایین‌تر می ‌تواند نصف یا یک سوم بزرگسالان باشد.
    مصرف این ماده ی خوراکی و طبیعی در درمان اسهال، از هیچگونه عارضه ی جانبی برخوردار نبوده و در سال‌های اخیر به عنوان یک روش ساده و موثر در منابع جدید توصیه شده است.
    باید اضافه نمود چای جوشیده که رنگ سیاه، مزه ی تلخ و بوی خاص چای جوشیده دارد، نیز دارای خاصیت ضداسهال بوده و در شرایط عادی می‌ تواند ایجاد یبوست کند، چرا که با جوشیدن زیاد، مقدار زیادی از تانن‌های موجود در پودر چای به محلول جوشیده منتقل می ‌شوند، در صورتی که در چای تازه دم کشیده مقدار تانن خیلی کم است.

    #97463
    ناشناس
    میهمان

    matin عزیز شما توضیح داده بودی که رواج چای یک دسیسه غربی ها بر علیه شرقی هاست و مطالبی که بهلول افشا کرده بود را بیان کرده بودید. من در اثر صحبت های آگاه کننده شما لیوان چای ام را بر زمین زدم و شکستم (حتی با وجود اینکه آن لیوان یادگاری بود ) اکنون که شما در این مطلب بیان کردی که برای اسهال خوب است ، حال با توجه به صحبت های قبلی تان آیا چای به عنوان دارو برای اسهال تجویز می کنید یا خیر ؟

    #97472
    matin
    مشارکت کننده

    از حسن توجه شما به مطالب اینجانب،کمال تشکر را دارم.
    از قدیم میگفتند:که دارو برای بدن ،مانند صابون برای لباس است،کثیفی و بیماری را از بین میبرد.اما استفاده مکرر آن ،بدن را کهنه میکند.چنانچه صابون ،لباس را.
    چای،جنبه دارویی دارد،چنانچه آنتی بیوتیک و … جنبه دارویی دارند.چرا که خداوند هیچ گیاهی را بی حکمت نیافریده است.آنتی بیوتیک ،گرچه برای درمانهایی بکار میرود،باوجود عوارض بسیاری که دارد.اما توصیه نمیکنیم که به آن معتاد شوید.بطوریکه هر روز که از خواب بیدار شوید،بی اختیار دنبال آنتی بیوتیک بگردید! در مورد چای هم همینطور است.هر چند که داروییست که با وجود عوارضی که دارد،برای مشکلاتی چون اسهال بکار میرود،اما این اشتباه است که هر روز و هرشب از این نوشیدنی استفاده کنید،تا به آن معتاد شوید.و دچار عوارض منفی آن شوید.
    گاهی بدلیل بیماریهایی،مجبوریم که از داروهایی که بعضا دارای عوارض بسیار زیادی میباشد،استفاده کنیم.اما متاسفانه مصرف چای ،
    برای ما عادت شده:برای تفریح،پذیرایی از میهمان ،میان وعده،جزو جدا نشدنی از صبحانه و….

    #97490
    paria
    مشارکت کننده

    با تشکر
    اکثر مطالعات مصرف 4-3 لیوان چای را در روز نه تنها بی ضرر که دارای اثرات مفید زیادی می دانند. افراط در مصرف هر ماده غذایی ممکنه مضراتی داشته باشه که چای هم استثنا نیست

    #97492
    matin
    مشارکت کننده

    مطالعاتی که از آن صحبت میکنید در مورد چای سبز است و نه چای سیاه.چون مشکل بر سر ماده ای به نام “تانن” است،که در چای سبز خوشبختانه کمتر است.

    #97496
    ناشناس
    میهمان

    من دیروز عصر به شدت هوس چای کرده بودم ولی سعی کردم نخورم. جناب matin یک سوال از شما داشتم. شما خودتون چای نمی خورید؟ شما خودتون چه جوری موفق شدید؟ یعنی هیچ وقت نمی شه که چای هوس کنید؟ واقعا خوش به حالتون. منم راهنمایی می کنید؟

    #97497
    madjd
    مدیرکل

    کل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي
    خانم /آقای متین شما واقعا چای مصرف نمیکنید؟ راستش رو بگید

    #97505
    matin
    مشارکت کننده

    البته من طبیب نیستم .اما یک چایخور حرفه ای بودم.تقریبا هر یک ساعت یک لیوان چای غلیظ و پررنگ مصرف میکردم.الان در حال ترک هستم.و گاهی در شبانه روز فقط در محل کارکه دسترسی به سایر نوشیدنیهایی که در زیر به آن اشاره میکنم ندارم،یک استکان چای کمرنگ کمرنگ مصرف میکنم. البته این کافی نیست.چون بدن ما برای رفع خستگی و سرحال شدن به یک نوشیدنی داغ احتیاج دارد.جایگزین آن را انواع “دم نوشهای “میوه ای و گیاهی بسیار خوشمزه که در همه عطاریها موجود است میکنم.و یا دم کرده گل گاو زبان/با کمی لیمو ترش.
    میتوانید گاهی هم یک تکه چوب دارچین را در قوری گذاشته و بگذارید نیم الی 1ساعت دم بکشد.بعد از آن شاهد یک مایعی خوش رنگ به رنگ چای پر رنگ و بسیار معطر خواهید بود.اگر از طعم دارچین خوشتان نمی اید.میتوانید از چای آلبالو در فصل تابستان استفاده کنید.
    یک کار راحت هم اینه که هر وقت هوس چای کردید یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب جوش حل کرده و بنوشید و طعم دلپذیر آن را با طعم چای مقایسه کنید.
    1001 نوع چای دیگر که مفید و خوشمزه هستند هم در گذشته مصرف میشده است.که اگر یکبار طعم آنها را بچشید حسرت میخورید که ای کاش زودتر با این پدیده ها آشنا میشدید.

    #97519
    roya50
    مشارکت کننده

    ولی به نظر من هیچکدوم کار چایی خودمونو نمیکنه درسته باید کم مصرف کرد اما نمیشه کنار گذاشت

    #97544
    ناشناس
    میهمان

    خوب بازم افکار تجاری به سرم زد. پس بریم تو کار تولید چای آلبالو و دارچین و عسل ….
    اگر جناب matin هم تقبل کنند و در زمینه تبلیغ این چای ها و رد نمودن چای سیاه همکاری کنند، حسابی می گیره و سود می کنیم.

    #97595
    matin
    مشارکت کننده

    مطمئن هستم که در تجارت چای آلبالو ، سود زیادی نهفته :-)

در حال نمایش 11 نوشته (از کل 11)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.