دانستني‌هاي افزون‌تر درباره‌ي گريپ‌فروت

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #79960
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ترشي نشاط‌آور، پرآبي و كالري جزئي گريپ‌فروت توأم با ويژگي‌هاي مذكور موجب شده گريپ‌فروت، به صبحانه‌اي مورد علاقه و يكي از مواد خاص سالاد درآيد. امكان دارد گريپ‌فروت از پيوند پرتقال و دارابي عمل آمده باشد. دارابي از مركبات بسيار ترش، پردانه و پوست كلفت به حساب مي‌آيد. اما پرورش‌دهنده‌هاي گريپ‌فروت، طعم و بافت آن را بهبود بخشيده‌اند. به طور تقريبي از يك صد سال پيش، رشد انواع بي‌هسته‌ي اين ميوه آغاز شده و نتيجه‌ي اين عمل منجر به توليد ميوه‌اي آميخته از تندي و شيريني گرديده است. امروزه 80 درصد محصولات محلي، و نيمي از توليدات جهاني ميوه‌ي مورد بحث از ايالت فلوريدا حمل مي‌شود. از آن‌جايي كه گريپ‌فروت تنها زماني چيده مي‌شود كه به طور كامل رسيده باشد، بنابراين نبايد نگران باشيد كه كال آن به دست‌تان برسد. تحت برخي از شرايط رشد و نمو، پوست صورتي يا زرد ميوه، بعد از رسيدن احتمالا سبز مي‌شود، اما به هيچ‌وجه از شيريني‌اش كاسته نمي‌شود.
    شيوه‌ي انتخاب گريپ‌فروت
    سعي كنيد گريپ‌فروت‌هاي گرد، صاف و سنگين را برداريد (چون آبدارند). گريپ‌فروت‌هايي كه پوست‌شان زبر بوده، يا پفي و نرم، و يا يك طرفشان نوك تيزست، نامرغوب هستند. گريپ‌فروت‌هاي براق كه دوطرف‌شان اندكي صاف باشد، مرغوب‌ترند. رنگ حنايي يا ساير كاستي‌هاي پوستي گريپ‌فروت بي‌اهميت است و در كيفيت ميوه تاثير ندارد.
    روش نگه‌داري گريپ‌فروت
    گريپ‌فروت را مي‌توان تا يك هفته در دماي اتاق نگه داشت و در صورتي كه به جاي سرد كردن، آن را گرم كنيد، پرآب‌تر مي‌شود. چنان‌چه بخواهيد ميوه را به مدت زيادتري نگه‌داري كنيد، بايد آن را در جاميوه‌اي بگذاريد و در اين صورت بين شش تا هشت هفته سالم مي‌ماند. قبل از آب گرفتن يا خوردن، گريپ‌فروت را در دماي اتاق قرار دهيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.