داروهاي گياهي كه خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84736
    f.kashkalani
    مشارکت کننده

    چيني ها بسيار زياد از داروهاي گياهي استفاده مي كنند و استفاده از آنها آن قدر در ميان مردم رواج دارد كه داروهاي گياهي فرآوري نشده در كنار داروهاي شيميايي در داروخانه ها به فروش مي رسد.
    اما نتايج تحقيقات محققان چيني نشان مي دهد برخي عناصر موجود در اين گياهان مي تواند به اندازه سيگار كشيدن خطر ابتلا به سرطان را افزايش دهد.
    آريستولوژيك اسيد از جمله اين عناصر است كه در گياهان پر برگ همچون درختان مو (انگور) يافت مي شود. قرن ها اين ماده در طب سنتي چين و پيش از آن در يونان باستان براي درمان آرتروز و سهولت در زايمان مورد استفاده قرار مي گرفته است. امروزه از آن براي كاهش وزن ، درمان برخي از بيماري هاي زنان ورفع روماتيسم استفاده مي شود .
    هشدار اوليه در مورد اين دارو در سال ۱۹۹۰ از سوي محققان ارايه شد. در اين سال ده ها زن بلژيكي كه براي كاهش وزن خود از اين ماده استفاده كرده بودند به نارسايي شديد كليه مبتلا شدند.
    آژانس بين المللي تحقيقات سرطان اين ماده را در دسته يك داروهاي سرطان زا قرار داده است و اين به اين معناست كه شواهد كافي از مصرف اين ماده در بروز سرطان در انسان مشاهده شده است.
    همچنين دانشمندان سنگاپوري مي گويند كه ارتباط اين دارو با سرطان هاي دستگاه ادراري به اثبات رسيده است.
    تاثيرات اين ماده در بروز سرطان در مقاله اي كه در نشريه Science Translational Medicine به چاپ رسيده ، ارايه شده است.
    محققان در حال حاضر مكانيسم تاثير اين ماده و داروهاي تهيه شده از آن بر روي ژن P۵۳ كه عامل سرطان است شناسايي كرده اند .اين در حالي است كه اين داروها كماكان در دسترس پزشكان طب سنتي چيني قرار دارد و به صورت اينترنتي مي توان آن را به سراسر دنيا فرستاد.
    محققان توصيه كردند كه بيماران تا حد امكان ازداروهاي گياهي بدون تجويز پزشك متخصص استفاده نكنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.