خوردني هايي که شما را شاد مي‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71786
    s.farzi
    مشارکت کننده

    هيچ چيز لذت‌بخش تر از خوردن غذا نيست البته اگر سالم و مقوي باشد. در ميان رژيم غذايي برخي خوراکي ها هست که هم براي سلامت جسماني ما مفيد است و هم براي سلامت رواني ما ، لذا به اين نکات توجه کنيد :

    1. صبحانه‌ خوردن روزانه : کساني که صبحانه مي‌خورند از وضعيت سلامت بهتري برخوردارند . تحقيقات نشان مي‌دهد بدن افرادي که صبحانه مي‌خورند ، ويتامين و موادمعدني بيشتري دارد و چربي و کلسترول کمتري دارند . نتيجه خوردن صبحانه ، داشتن بدني آماده، وزن طبيعي، کاهش چربي‌خون و عادت کردن به کم خوردن است. خوردن صبحانه موجب مي‌شود افراد تا زمان ناهار کالري لازم را براي انجام فعاليت داشته باشند بدون اينکه احساس گرسنگي کنند. چاقي در کساني که صبحانه مي‌خورند کمتر است و اين افراد در مقايسه با کساني که صبحانه نمي‌خورند کمتر به ديابت مبتلا مي‌شوند. حتي کساني که به عنوان صبحانه حبوبات پخته شده استفاده مي‌کنند، از نظر جسمي و رواني ، وضعيت بهتري دارند. در کودکان خوردن صبحانه موجب افزايش توجه و دقت شده و عملکرد آنها را در انجام آزمون‌هاي استاندارد افزايش مي‌دهد. براي بهره‌مندي از مزاياي صبحانه ، وعده غذايي که شامل کربو هيدارت‌ها، پروتئين و مقدار کمي چربي باشد، توصيه مي‌شود .

    2. گنجاندن ماهي در رژيم غذايي : چند بار اين جمله را از افراد يا رسانه‌ها شنيده‌ايد؟ چند بار در هفته ماهي مي‌خوريد؟ به افراد توصيه می شود که در هفته دو بار ماهي بخوريد. ماهي علاوه بر اينکه منبع خوبي از پروتئين است، مواد مضر مانند چربي‌هاي اشباع کمتر داشته و اسيد چرب امگا3 بيشتر دارند. اين موجب کاهش خطر بيماري‌هاي قلبي مي‌شود. غذاهايي مانند کانولا و گردو که حاوي ماده‌اي به نام آلفالينولئيک اسيد است ، در بدن به امگا 3 تبديل مي‌شود. همچنين چربي امگا3 موجب تقويت سيستم ايمني مي‌شود. براساس تحقيقات ، ميان مصرف امگا3 در رژيم غذايي و کاهش آلرژي، آسم، اگزما و اختلالات ايمني، ارتباط وجود دارد .

    3. ميان وعده ها : کارشناسان تغذيه پيشنهاد مي‌کنند خوردن پنج وعده يا بيشتر از ميوه‌ها و سبزي‌ها در طول روز بخشي از يک رژيم غذايي سالم است. خوردن ميوه‌ها :

    موجب شادابي و نشاط بيشتر مي‌شوند ،

    خطر سرطان را کاهش مي‌دهند ،

    علايم پيري را به تعويق مي‌اندازند ،

    حافظه را تقويت مي‌کنند ،

    سلامت قلب را افزايش مي‌دهند ،

    سيستم ايمني را تقويت مي‌کنند .

    بهترين راه براي گنجاندن ميوه و سبزي‌ها در رژيم غذايي مصرف آنها به عنوان ميان ‌وعده‌هاي غذايي است. ميوه‌ها و سبزي‌ها در عين حال که کالري کمي دارند اما سرشار از مواد مغذي هستند. هويج و ماست کم‌چرب و خشکبار، سيب و انواع ديگر ميوه بهترين ميان‌‌وعده‌ها هستند . بهترين زمان براي خوردن ميان ‌وعده زماني است که گرسنه هستيد .

    4. آب و لبنيات : آب و شير دو مايع ضروري براي سلامت بدن هستند. بدن ما براي انجام فعاليت‌هاي طبيعي خود به آب نياز دارد. بدن براي تحرک و فعاليت‌هاي حياتي دستگاه‌ها مانند مغز ، قلب و کليه و کبد براي صحيح عمل کردن به آب نياز دارد. در صورتي که آب کافي ننوشيد، وضعيت بدن رو به وخامت مي‌رود. کلسيم موجود در محصولات لبني براي سلامت بدن و استحکام استخوان‌ها ضروري است. همچنين از افزايش فشارخون بيماري‌هاي قلبي و سرطان روده بزرگ جلوگيري مي‌کند. حتي مصرف لبنيات کم‌چرب در کاهش چربي و کاهش توده عضلاني هم موثر است.

    5. نوشيدن چاي : چاي بنوشيد اما چايي که ميزان کافئین آن کمتر باشد. چرا که هرچه ميزان کافئین بيشتر باشد، بدن بيشتر دچار کم ‌آبي شده و نوشيدني‌هاي شيرين هم به افزايش وزن منجر مي‌‌شود . مدارکي وجود دارد مبني بر اينکه چاي در تقويت حافظه مؤثر بوده و از بيماري‌هاي قلبي و سرطان پيشگيري مي‌کند . چاي مزاياي مفيدي دارد از جمله آنتي‌ اکسيدان‌هاي موجود در آن که در جلوگيري از ابتلا به سرطان نقش دارد . بهتر است چاي را با آب‌ميوه يا دارچين و زنجبيل مزه‌دار کرد .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.