خواص تره فرنگی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72855
    e.hamidi
    مشارکت کننده

    تقویت سلامتی

    مصرف گیاهان آلیوم، دو تا چندین دفعه در هفته، باعث کاهش ابتلاء به سرطان روده و پروستات می‌گردد. تحقیقات انجام شده بر روی تاثیر آلیوم بر سرطانها، نشان داده است که موادی درون این غذاها است که توانایی حفاظت از سلولهای روده را در مقابل عوامل سرطان‌زا دارد.

    اگرچه مواد موجود در تره فرنگی مانند مواد موجود در سیر و پیاز است، اما میزان آنها بسیار کم است. به همین دلیل برای بدست آوردن تاثیر این مواد باید از مقدار زیادی تره فرنگی استفاده نمود. خوشبختانه طعم شیرین و ملایم آن باعث می‌شود که خوردن آن به مقدار زیاد، آسان باشد.

    تثبیت قند خون

    علاوه بر فوایدی که خانواده آلیوم دارد، تره فرنگی حاوی مقدار زیادی منگنز، ویتامین B6، ویتامین C، فولات و آهن می‌باشد. ترکیب این مواد مغذی بایکدیگر باعث تثبیت قند خون می‌شود.

    چگونه تره فرنگی انتخاب کنیم و چگونه آنها را نگهداری نماییم.

    تره فرنگیها با برگهایی به رنگ سبز تیره و گردنی سفید مشخص شده‌اند. یک تره فرنگی خوب نباید زردرنگ و پلاسیده باشد و حتی نباید پیاز آن شکسته و ضرب دیده باشد. اگرچه تره فرنگی‌های بزرگتر و بلندتر فیبر بیشتری داشته باشد، تنها آنهایی را انتخاب نمایید که 2 تا 5 سانت طول داشته باشند.

    تره فرنگی را می‌توان برای چند روز بدون اینکه فاسد شوند در یخچال نگهداری نمود. تره فرنگیها را باید درکیسه‌ای قرار داد تا رطوبت خود را از دست ندهند. تره فرنگی پخته شده اگرچه زود فاسد می‌شود،‌ اما می‌توان آن را برای 2 روز در یخچال نگهداری نمود. تره فرنگی را می‌توان برای 3 ماه در فریزر نگهداری نمود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.