خواص تخم مرغ

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68041
    saemi
    مشارکت کننده

    سبزي ميوه دار: اين سبزيجات همان طور كه از نامشان پيداست در روي زمين به عمل آمده و دانه دار مي باشند. از معروفترين آنها خيار، گوجه فرنگي و فلفل را مي توان نام برد. اين سبزيجات اختصاصاً با اينكه از نظر دارا بودن كالري بسيار ضعيف مي باشند اما داراي عناصر قوي و مهم مانند پتاسيم ،كلسيم ،سديم ، سولفور ،آهن، منگنز و فسفر مي باشند به خصوص گوجه فرنگي كه سرشار از ويتامين C مي باشد .

    فلفل ،خيار و گوجه فرنگي البته معمو لاً به صورت خام به مصرف ميرسند، اما بسياري ميوه ها ي ديگر از اين دسته را ميتوان در سالاد و بدون پختن مصرف نمود كه تمام آنها داراي كيفيت پالايندگي بدن مي باشند.

    بيشتر آنها را مي توان به صورت سالاد (مانند سالاد كاهو و اسفناج توام با سس طبيعي ليمو ) يا به صورت بخار پز خيلي جزئي كه هنوز سفت و ترد باشند استفاده كرد . تركيبات زيادي از آنها را مي توان درست كرد كه نه تنها مقوي بلكه لذت بخش نيز مي باشند .

    سبزيجات ريشه اي و پيازدار: سبزجات اين گروه نبايد زياد پخته شوند ، در بسياري از موارد آنها بايد در حالت خام خورده شوند . وقتي كه پختن مورد نظر است بخارپز قابل قبول ترين روش ها ميباشد .

    در گروه ريشه اي و پيازدار سبزيجاتي همچون اسپاراگوس ،تربچه، سير، پياز، شلغم، هويج و ترب سفيد قرار دارند ،. از اينها هويج، تربچه و اسپاراگوس جهت خوردن به صورت خام قابل قبول ترين مي باشند. خوشحال كننده ترين اصول در مورد اين سبزيجات آن است كه مي توان از آنها در تركيبات متنوع استفاده كرد در فروشگاه هاي بسياري انواع سبزيجات و چاشني ها را ميتوان يافت كه عطر و بوي خوبي دارند. اينها مي توانند به سالاد و سبزيجات بخار پز شده اضافه گردند . يك وعده غذا شامل مخلوطي از سالاد باآب ليمو ترش، سبزيجات بخارپز شده و يك وعده غذاي پروتئين دار ، غذاي بسيار سالمي است .

    در هنگام تهيه غذاهاي خود هميشه به خاطر بسپاريد آبي كه سبزيهاي شما در آن پخته مي شوند ارزش غذايي بسياري دارد و هرگز نبايد به دور ريخته شود. از آن مي توان به صورت هاي متفاوت استفاده نمود: هنگامي كه به طور صحيح چاشني زده شود نوشابه اي خوشمزه و شاداب كننده به دست مي دهد . آنرا مي توان جهت تهيه سوپ استفاده قرار گيرد زيرا پس از يك يا دو روز بسياري از ارزش غذايي خود را از دست مي دهد .

    بسياري از مردم بي اطلاع ، بهترين قسمت سبزجات خود را توام با پوست آن دور مي اندازند بدون توجه به اينكه زير پوست سبزيجات از نقطه نظر نيروي زندگي بسيار غني ميباشد، به همين دليل شما بايد تا جايي كه ممكن است پوست سبزيجات را نيز بخوريد .

    ممكن است متعجب شويد اگر بدانيد چه تعدادي از سبزيجات را چنانچه خوب جويده شوند ميتوانيد به صورت خام مصرف كنيد. براي مثال دانه، ذرت، و كلم خام داراي عطر عالي (چيزي متفاوت با عطر پخته آنها ) همانند كاهو و هويج،خيار، فلفل سبز، كرفس، تربچه وحتي قارچ ميباشند.اينها داراي عناصر حياتي و معدني هستند كه به دست آوردن آن از مواد غذايي ديگر مشكل است. مسئله ديگر كه بايد در نظر گرفته شود اين است كه بسياري از مردم از اسيدي بودن زياد معده رنج مي برند كه اين سبزيجات مي توانند آن را برطرف كنند.

    نيروي زندگي را مي توان از آب سبزيجات نيز به دست آورد. آب سبزيجات خام داراي آنزيم هايي است كه براي هضم غذا مناسب مي باشند و همچنين داراي مواد معدني است. به علاوه، آب ميوه و سبزيها بسيار زود هضم بوده و سريع جذب بدن مي گردد . در جاييكه جذب بعضي مواد غذايي ممكن است تا پنج ساعت طول بكشد، مواد مغذي موجود درآاب ميوه تنها به 15 دقيقه زمان نياز دارد تا وارد جريان خون گردد . حال كه چنين انرژي كمي جهت هضم مورد نياز است ، آب ميوه ها براي كساني كه قدرت هضم كمي دارند بسيار مفيد مي با شد .

    البته ما در اينجا با آب ميوه هاي كنسرو شده و كنستانتره اشاره نمي كنيم بلكه آنچه مورد نظر است تنها آب سبزيجاتي است كه تازه گرفته شده اند .

    هرگز بيش از مقدار مواد نياز آب ميوه را نگيريد زيرا همين طور كه گفته شد بيش از 24 ساعت قابل نگهداري نيست و از آن پس ارزش غذايي موجود در آن افول مي كند .

    بسيار جالب خواهد بود كه تركيب انواع آب سبزيجات را با ذائقه خود تجربه كنيد . تركيباتي كه مخصوصاً آب ميوه ها با آب سبزيجات مخلوط شوند. تركيبي مانند آب هويج ، آب كرفس كه با آب پرتغال و سيب مخلوط شده با شند نه تنها خوشمزه است بلكه كم اشتها ترين ذائقه را برخواهد انگيخت .

    ما عقيده داريم هنگاميكه شما عطر و مزه سبزيجاتي را كه به طور صحيح تهيه گرديده اند كشف كنيد ديگر هرگز آنها را كنار نخواهيد گذاشت .از آن پس انواع متنوع آن بخش مهمي از رژيم غذايي شما را پرخواهد كرد .

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.