خواص انگور

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77148
    r.ahmadi
    مشارکت کننده

    انگوری که خوب رسیده باشد بیشتراین میباشد از سایر میوه‌ها سرشار از ویتامین A,B,C است.از سوی دیگر دارای مقدار زیادی قند است.چنان چه از یک کیلو انگور۱۲۰ تا ۱۵۰ گرم قند استخراج کرده اندانگور دارای مقدار زیادی مواد چربی، آلبومین، تانن است. انگور دارای آهن است وآهن انگور سیاه بیش از انگور سفید است. این میوه علاوه بر اهن دارای کلسیم فسفر منیزیم پتاسیم، ید، منگنز، ارسنیک است.این موضوع قابل توجه و یاداوری است که قند انگور ماده‌ای است که برای تشکیل سرم خون فوق العاده مفید است.

    دکتر ژی پوسل در مورد خاصیت انگورانگور(شکل۳)، در معالجه کم خون و ضعف عمومی بدن از زن جوانی حکایت می‌کند که در اثر شغل و حرفهٔ خسته کننده اش لاغر شده بود و روز به روز وزنش

    کم می‌شد و قوایش رو به سستی می‌نهاد تا حدی که خود را در وضعیتی دید که دیگر نتوانست به حرفهٔ سابق خود ادامه دهد.ناچار به مرخصی رفت و در هنگام مرخصی چون فصل انگور چینی بود و کارگر هم برای انگور چینی کم بود او داوطلب کار در مزارع انگور شد در ان جا هم کار می‌کرد و هم مقدار زیادی انگور می‌خورد و در اثر همین عمل وزن طبیعی خود را به دست اورد و به طور کلی از سستی و ضعف و ناتوانی سابق به در امد.

    دکتر کویه عقیده داشت که انگور دارای خواص رادیو اکتیو است و صبح اثر و خاصیت ان بیشتر از بعد از ظهر است. انگور میوه‌ای است بهشتی که شامل ویتامین‌های آ، ب، و ث می‌باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌. امروزه در طب درمان‌های طبیعی (نتروپت)، از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌کنند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری‌های یبوست، عوارض رماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند می‌دانند. انگور هم لاغر کننده‌است و هم چاق کننده بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغر کننده‌است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده‌است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشک مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید، زیرا دچار دل درد می‌شوید. یکی از خواص انگور، صاف کننده و مولد خون بودن آن است‌. انگور قند خون را نیز تنظیم می‌کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی که قند خون پایین دارند می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند. بنابراین سعی کنید همیشه انگور داشته باشید و چند بار در روز از آن میل کنید. انگور یکی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده‌است و این به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است‌. افرادی که در دوره نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی‌بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آن‌ها کم شده‌است، سعی کنند از انگور، هویچ، سیب و هلو، به مقدار زیادی استفاده کنند. البته این میوه‌ها را با هم در آب میوه‌گیری ریخته و آب میوه حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند. تحقیقات در آمریکا نشان داده استکه روغن دانه‌های انگور می‌تواندسلول‌های سرطانی را نابود کندمحققان در تست آزمایشگاهی دریافتند که روغن دانهٔ انگور سلول‌های سرطان خون را ترغیب می‌کندکه دست به خودکشی بزنند و خود را نابود سازند. براساس این گزارش که از سوی مرکز تحقیقات سرطان کلینیکی در آمریکا منتشر شده ظرف ۲۴ ساعت ۷۶ درصد از سلول‌های سرطانی خون که در معرض این روغن قرار گرفته بودندنابود شدند.در حالی که به سلول‌های سالم نیز هیچ آسیبی وارد نشد. • در معالجه چاقی • آب انگور به شکل محلول پوست را روشن کرده و تقویت می‌کند • برای رفع خشکی پوست • انگور املاح معدنی بدن را زیاد می‌کند، ادرار اور است • انگور برای کم خونی و مسمومیت بدن در مقابل خستگی یا سو تغذیه یا سو هاضمه، درد مفاصل رماتیسم ورم روده و یبوست بسیار مفید است.

    • در بهار وقتی شاخه‌های درخت مو را می‌زنند.از مقطع ان مایع بی رنگ و بی بو و بی طعم خارج می‌شود که معروف به اشک مواست. این مایع برای معالجه چشم درد و به صورت کمپرس برای التیام انواع زخم‌ها به کار می‌رود.

    نکتهٔ جالبی آن است که هضم انگور آسان و ارزش غذایی آن مساوی و شاید زیاد تر از ارزش غذایی شیر مادر است.و چنان چه می‌دانید شیر مادر تنها غذایی است که از لحاظ مواد غذایی کامل، طبیعت در دسترس بچه نهاده است، و هیچ گونه مواد سمی ندارد و بسیار سهم الهضم است. انگور دارای مقدار زیادی مواد طبیعی و آهن است برای بدن بسیار مفید، مقوی و پر انرژی است، مصرف آن برخلاف گوشت اسید اوریک بدن را افزایش نمی‌دهد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.