خطر مصرف همزمان وارفارین با مکمل های غذایی و گیاهی

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69276
    n.fazel
    مشارکت کننده

    مکمل های غذایی و دارویی امروزه طرفدار زیادی دارند. مطالعات جدید نشان می دهند مصرف همزمان این مکمل ها با بعضی از داروها می تواند زندگی بیماران را به مخاطره بیاندازد. یکی از این داروها وارفارین است.
    وارفارین داروی کاهش دهنده غلظت خون است که مانع تشکیل لخته خون می شود و در بیماران قلبی جهت کاهش ریسک حملات و سکته قلبی تجویز می گردد.
    اکثر افرادی که اقدام به این کار می کنند از خطرات این کار مطلع نیستند. از بین مکمل هایی که بیشترین استفاده را دارد می توان به ویتامین ها، گلوکزامین/کندروئیتین سولفات، روغن ماهی و کوانزیم 10 اشاره کرد.
    وارفارین و مکمل های مصرفی در کبد با هم رقابت می کنند و این امر سبب تغییر عملکرد اجزای فعال آن و در نتیجه افزایش اثر آن و در نهایت افزایش احتمال خونریزی یا کاهش اثر و بروز سکته قلبی می شود.
    باید بیمارن به این امر توجه کنند و چنانچه هر نوع مکمل غذایی یا گیاهی مصرف می کنند با پزشک خود در میان بگذارند. چونکه در غیر این صورت این امر به ضررشان تمام خواهد شد
    Science Daily Nov 15- 2010

    #97225
    madjd
    مدیرکل

    کدام مکمل تداخل بیشتری با وارفارین دارد؟آیا این مسئله در مورد تمامی مکمل ها صدق میکند؟

    #97239
    n.fazel
    مشارکت کننده

    در این بیماران باید برای تاثیر گذاری دارو میزان ویتامین k که به لخته شدن خون کمک می کند محدود شده و تنظیم گردد. بنابراین مکمل ها دارو های گیاهی حاوی این ویتامین می توانند در این مورد موثر باشند

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.