خطر داروی لاغری زنیکال

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69471
    azy
    مشارکت کننده

    محققان از خطرناک بودن داروی لا‌غری زنیکال میگویند .
    این دارو که اداره‌دارو و غذای آمریکا اف.دی.ای هم آنرا تایید کرده‌است در برخی افراد سبب بروز حالات پیش سرطانی کولون شده است .

    پژوهشگران علوم پزشکی شرکت داروسازی روش اعلام کردند تجویز داروی زنیکال سبب بروز حالات پیش سرطانی دردستگاه گوارشی می‌شود.
    این دارو که اداره‌ دارو و غذای آمریکا اف.دی.ای هم آنرا تایید کرده‌است در برخی افراد سبب بروز حالات پیش سرطانی کولون شده است

    #96347
    nikbakht
    مشارکت کننده

    جالب بود .

    #96350
    madjd
    مدیرکل

    مطالعه ای هم انجام شده؟

    #96356
    azy
    مشارکت کننده

    مصرف این دسته از داروها در درازمدت چه مضراتی به دنبال دارد؟

    این داروها به نسبت کم ضررتر بوده (همچون «زنیکال») و مکانیسم کارشان نیز متفاوت است.با اشتها کاری ندارند و چربی هم نمی سوزانند، بلکه در سطح دستگاه گوارش مانع جذب یک سوم چربی غذا می شوند. البته این داروها با رژیم غذایی جواب می دهند. آن هم به صورت تدریجی و درازمدت (یک کیلو در ماه از وزن کاسته می شود).مصرف این داروها نیز می تواند عوارضی به همراه داشته باشد همچون بی اختیاری دست و ممانعت از جذب چربی نیز می تواند کمبود ویتامین های محلول در چربی را به همراه آورد. به علاوه خانمهای شیرده ، باردار و بچه ها از مصرف این داروها منع می شوند.

    در 15 تا 30 درصد موارد اسهال چرب و در 7 درصد موارد دفع غيرارادي مدفوع و از دست دادن ويتامين‌هاي حلال در چربي به ويژه A،D، K و E را به همراه دارد. بيشتر مصرف‌كنندگان آن نيز از خروج گاز شكمي همراه با ترشحات روده‌اي ناراحت‌‌اند.پزشكان به افرادي كه از اين دارو استفاده مي‌كنند، پيشنهاد مي‌كنند غذاهاي چرب كمتري بخورند و در عوض ميوه‌، سبزي‌ها و ويتامين را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

    از آن جا که دارو جذب چربی غذا را متوقف میکنه احتمالا” تغییراتی در روده ایجاد میکنه این تغییرات معمولا” در هفته اول درمان ایجاد میشه وبرای بر خی افراد ممکنه تا 6 ماه یا بیشتر پس ازمصرف دارو اتفاق بیفته این تغییرات شامل دفع روده ای با گاز یا افزایش تعداد حرکات روده ای و عدم کنترل آنها بخصوص بعد از غذاهایی که میزان بیشتری از چربی دارن اتفق بیفته.

    چربی هایی که تجزیه و جذب نشده اند ، باعث دفع مدفوع پرچرب شده و بوی بسیار زننده ای ایجاد می کنند. در ارتباط با مقدار چربی موجود در غذا ، احتمال ایجاد سردردهای شدید و دل دردهای طاقت فرسا در ۶ درصد مصرف کنندگان وجود دارد. در ضمن به علت اختلال در جذب ویتامین های محلول در چربی که شامل ویتامین های K , E , D , A است ، باید دو ساعت بعد از مصرف زنیکال نسبت به مصرف مکمل های مولتی ویتامینی اقدام شود. این دارو به علت احتمال ایجاد زمینه ی بروز سرطان سینه که از طرف FDA ( اداره غذا و دارو ) مطرح گردیده بود، از طرف شرکت سازنده و تولید کننده ، درخواست تایید دارو پس گرفته شده است.

    #96361
    madjd
    مدیرکل

    یعنی الان تائیده FDA را ندارد؟

    #96374
    azy
    مشارکت کننده

    نیاز به تحقیق بیشتر هست گویا درخواست تایید دارو پس گرفته شده..

    #96989
    matin
    مشارکت کننده

    مشتاقم منبع مطلبتون که بسیار جالب بود را معرفی کنید.

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.