خطرات داروی ویکتوزا

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70905
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    Journal Watch: اداره کل غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای، توجه پزشکان را به خطرات بالقوه بروز پانکراتیت و تومورهای سلول C تیروئید مرتبط با داروی ضد دیابت ((لیراگلوتاید)) با نام تجاری ((ویکتوزا)) جلب کرده است زیرا به تازگی متوجه شده که بعضی از پزشکان نسبت به عوارض خطرناک و جدی ناآگاه هستند. بیمارانی که ویکتوزا مصرف می کنند، نسبت به دیگر داروهای ضد دیابتی با احتمال بیشتری به پانکراتیت مبتلا می شوند، بنابراین باید بیماران پس از شروع به مصرف ویکتوزا یا افزایش دوز آن از نظر علایم پانکراتیت تحت نظر باشند. از سوی دیگر در مطالعه ای که روی حیوانات انجام شده، این دارو باعث بروز تومورهای سلول C تیروئید، شامل کارسینومای مدولاری تیروئید، در سطح مربوط به دوز بالینی شده است. تومورها با دوز و دوره درمان افزایش می یابند. البته FDA هنوز به این نتیجه نرسیده که ویکتوزا باعث سرطان در انسان هم می شود یا خیر. بیمارانی که مبتلا به ندول های تیروئید می شوند یا سطح کلسی تونین سرم بالایی دارند باید به اندوکروینولوژیست ارجاع شوند اما غربالگری توصیه نمی شوند.

    #97822
    madjd
    مدیرکل

    توضیحاتی در مورد دارو:
    فراورده ی تزریقی لیراگلوتاید(®Victoza)جهت درمان دیابت نوع 2 بزرگسالان،به تایید FDA رسید. این دارو ،اولین داروی glucagons-like peptide 1 می باشد که یکبار در روز ،جهت درمان دیابت نوع 2 ، تجویز می شود. لیراگلوتاید در مطالعه ی فاز 3 Liraglutide effect ection in diabet که شامل 5 مطالعه با بیش از 3900 بیمار دیابتی بود ،مورد ارزیابی قرار گرفت. به عنوان تک دارو و یا در ترکیب با سایرداروهای ضد دیابت ، لیراگلوتاید بطور قابل ملاحظه ای سطح هموگلوبین A1c(با دوز1.8mg به تنهایی یا در ترکیب با سایر داروهای ضد دیابت)کاهش داد.در بیماران با سطح % 8.6-8.2 HbA1c سطح انرا به میزان% 5/1-1 کاهش داد.در مجموع دوز1.8mg از لیراگلوتاید همراه متفورمین سطح این هموگلوبین را به میزان %1 کاهش داد.

    لیراگلوتاید در مقایسه با بازوی مقایسه ای مطالعه ، باعث کاهش وزن شد.دوز 1.8mg لیراگلوتاید به همراه متفورمین ،وزن بدن را به میزان 2/6 پوند کاهش داد. عوارض جانبی شایع لیراگلوتاید شامل سردرد ،تهوع ،اسهال و تولید انتی بادی علیه دارو و بروز واکنش های ایمنی نظیر کهیر و خارش می باشد.

    #101759
    khakhs436
    مشارکت کننده

    بنام خدا
    سلام

    در ايران خيلي ها از مزاياي روغن نارگيل براي کنترل سطح قند خون آگاهي ندارن و با رژيم غذايي و داروهاي مختلف باز هم دچار نوسانات شديد در سطح قند خون هستن و دچار آسيب هاي جدي ميشن.
    در اينجا ترجمه اي از قسمتي از يکي از چندين سايت هاي انگليسي زبان رو آماده کردم که در مورد تاثير روغن نارگيل (Virgin Coconut Oil) در سطح قند خون که از زبان افرادي که به بيماري ديابت مبتلا بودن رو نشون ميده
    اميدوارم براي افرادي که به اين بيماري مبتلا هستن مطالب مفيد واقع بشه
    لطفا دوستاني که اين مطلب رو ميخونن در صورت امکان مطلب رو در سايت هاي اجتماعي به اشتراک بذارن تا کمکي براي بيماران مبتلا به ديابت باشه.
    تاثير روغن نارگيل در درمان ديابت
    حقيقتاً روغن نارگيل تاثير قابل توجهي بر سطح قند خون داره. همسرم و دخترم (هر دو ديابت نوع دو دارن) روزي حداقل سه مرتبه سطح قند خونشون رو اندازه ميگيرن. وقتي اونها غذاهاي اشتباهي مصرف ميکنن و سطح قند خونشون 80-100 درجه بالاتر از حد نرمال ميره, اونها داروهاي اضافي مصرف نميکنن, اونها 2-3 قاشق غذا خوري از روغن نارگيل به طور مستقيم از بطري مصرف ميکنن. در نيم ساعت سطح قند خونشون بر ميگردد به حالت نرمال.

    25.8 ميليون کودکان و بزرگسالان در ايالت متحده, 8.3% از جمعيت, به ديايت مبتلا هستند. نرخ فعلي مردم که در ايالت متحده به ديابت مبتلا ميشن هر 10 سال در حال دوبرابر شدن است. اين امر منجر به يک ثروت باد آورده براي شرکت هاي داروسازيي ميشود که (البته همه شرکتها اینطور نیستن) در حال سرمايه گذاري بر روي اين بيماري با داروهاي طراحي شده براي درمان ديابت نوع دو هستند, اما سر و کاري با علت زمينه اي ندارد. اين دارو ها داراي اثرات جانبي جدي هستند.
    يکي از محبوب ترين داروهاي ديابت, آوانديا , از بازار کنار گذاشته شد پس از تعدادي از مطالعات که نشان داد اين مواد ريسک حملات قلبي را در ميان بيماران ديابت نوع 2 افزايش ميدهد. توليد کننده اين دارو در دسامبر 2011 روي حل و فصل بازاريابي جعلي شان از اين مواد به 3 بيليون دلار دست پيدا کردند, بزرگترين حل و فصل شرکت دارويي جنايي فدرال تا به امروز.
    اطلاعاتي است که در نهايت راهش رو به جريان اصلي رسانه ها باز کرد که بيماري ديابت نوع 2 يک مسئله سبک زندگي و رژيم غذايي هست که مي تواند بدون دارو معکوس شود. اين اطلاعات براي سال ها شناخته شده است.
    اين توصيفات رو ( بعضي ها بيش از 10 سال قبل ) از زبان افرادي در نظر بگيريد که با اين بيماري روبرو شدن :

    من هم ميخواستم يکمي از کنار تجربياتم در مورد ديابت بگذرم. من روغن نارگيل رو مصرف ميکردم از تقريبا اواخر ماه فوريه تا الان. من ابتدا شروع به پختن با اين روغن کردم و جايگزين روغن هاي گياهي داخل خانه ام کردم. بعد هم شروع به مصرف اين روغن با قاشق کردم. روزانه حدود 2 قاشق غذا خوري اطراف اوايل ماه مارس.
    من در جولاي سال 2001 به عنوان بيمار ديابت نوع دو شناخته شده بودم و سريعا روي the Amaryl RX قرار گرفتم (اگه بد ترجمه نکرده باشم منظورش تجويز داروي Amaryl RX هستش) ( يکي در ساعات روز و 1/2 در ساعات شب .) از وقتي که اين بيماري براي من تشخيص داده شد من دنبال راهي براي معکرس کردن اين وضعيت بودم . من دنيايي از اطلاعات رو در بيرون در مورد رژيم غذايي و مکمل هاي مختلف پيدا کردم, اما نه از طرف دکترم که فقط ميگفت “به اين کلوب خوش اومدي” و بهم ميگفت که داروهامو بخورم. (من داشتم گريه ميکردم و اون خوشحال به نظر مي رسيد!)
    اون همچنين منو به يک متخصص تغذيه فرستاد تا کلاس بيماران ديابتي رو بگذرونم. خوشبختانه, من قبلش خودم به اندازه کافي در اين باره ياد گرفته بودم که بدونم يه عالمه از چيزهايي که اونها دارن آموزش ميدن درست نيست و توصيه هاشون چيزي نيست که تو بخواي انجام بدي مگر اينکه بخواي به پيشبرد اين وضعيت کمک کني, نه بهبودي و نه بر گرداندن اين شرايط.
    ته خط اينه. من قادر بودم به اهستگي خودم رو از the RX جدا کنم و حالا الان قند خونم رو با رژيم غذايي، مکمل و با روغن نارگيل! کنترل ميکنم, خوبه, هاه؟ من هنوز سطح قند خونم رو يک يا دو بار در روز چک ميکنم… و اونها همچنان خوب و بهتر از حد معمول هستن از وقتي که با the Amaryl RX سرو کار داشتم! و من the RX رو از اواخر ماه مارس 2003 تا به امروز قطع کردم. من تا قبل از مصرف روغن نارگيل براي يک سال يا بيشتر درحال مصرف چندين مکمل بودم اما هنوز هم مجبور بودم the RX مصرف کنم. اين نبود تا زماني که من بيشتر روغن هاي گياهي رو حذف کردم و روغن نارگيل رو اضافه کردم و متوجه شدم که در حال رکورد زدن بودم در حالي که the RX در زمان هاي متفاوتي در طول روز مصرف ميکردم… بنابراين من the RX رو قطع کردم و هنوز خوب سطح قند خونم رو حفظ کردم. به تدريج من ديگه the RX مصرف نميکردم!!! اميدوارم که اين مطلب بتونه به کسي کمک کنه و خدا همه رو برکت بده.

    من به عنوان بيمار ابتلا به ديابت نوع 2 تشخيص داده شده بودم و به مدت 2 سال داشتم با نوسان شديد سطح قند خون مبارزه ميکردم . قبلا من از رژيم غذايي, ورزش, گياهان و سبزي ها و ويتامين ها در تلاش براي ثبات سطح قند خونم استفاده ميکردم, همراه با موفقيت هاي ناچيز. MD ام (دکتر پزشکي) ميخواست که داروها تجويزي برام قرار بده, اما من بر اساس گزارش هايي که درباره اثرات جانبي دراز مدت اين داروها خونده بودم مقاومت کردم.
    يه روز داشتم يه خبرنامه ميخوندم, من متوجه يک مقاله شدم که ذکر کرده بود که روغن نارگيل قبلا براي تنظيم سطح قند خون استفاده ميشده. بنابراين در 7 نوامبر 2003 من 2 کوارت (پيمانهاي در حدود بيک ليتر) از روغن نارگيل (Virgin Coconut Oil) سفارش دادم. من شروع به خوردن روزي يک قاشق غذاخوري در هنگام شام کردم. آزمايش خون سالانه من در 2 ژانويه 2004 انجام شد. وقتي من MD ام رو در 13 ژانويه 2004 ديدم, اون خوشحال بود که ميديد سطح قند خونم الان در محدوده نرمال هست, و بهم گفت که براي چند ماه به همين صورت بوده. من نشئه شده بودم! من از اون موقع تا الان از سنت هاي گرمسيري روغن نارگيل استفاده ميکنم, , و قند خونم تا کنون در محدوده طبيعي باقي مونده. بسيار ممنونم براي ساخت چنين منبع غذايي سالم و فوق العاده اي که در دسترس ماست!

    به هر حال مطالب در مورد تاثيري که روغن نارگيل بر ديابت ميذاره خيلي زياد بود و من تنها بخشي از نوشته هاي يک سايت رو ترجمه کردم.
    در آخر هم بگم که خودتون ميتونيد در سايت هاي انگليسي زبان در اين باره مطالعه بفرمايد و تاثيراي که اين روغن روي بيماران ديابت نوع 2 و حتي 1 ميذازه رو از زبان مصرف کنندگان اين روغن مطالعه کنيد
    براي شروع هم در موتور جستجوي گوگل با نوشتن Coconut oil and diabetes يا
    coconut oil and blood sugar levels يا
    The effect of coconut oil on diabetes
    و يا نوشته هاي مشابه ميتونيد مطلب رو دنبال کنيد…
    موفق باشيد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.