خرمالو نرم کننده سینه و دافع سنگ کلیه

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71679
    v.fazel
    مشارکت کننده

    هنوز میوه‌های رسیده خرمالوها روی درخت‌های بی‌برگ وجود دارد، بنا بر این می‌توانید از خواص درمانی سرشار آن استفاده کنید. میوه رسیده خرمالو سینه را نرم می‌کند و از آن برای درمان اسهال خونی هم می‌توان استفاده کرد. دانه میوه خرمالو که کوبیده و به صورت گرد درآمده باشد سنگ کلیه و مثانه را دفع می‌کند، بدون آن‌که به عمل جراحی نیازی باشد.
    خرمالو سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است. همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین‌های 1 B 3 ، B 2 ، B و C می‌باشد. در ضمن این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم است.

    هر یک از مواد معدنی فوق نقش مؤثری در سلامتی و تندرستی بدن دارند. اگر خرمالو به خوبی رسیده باشد، برای کودکان نیز میوه‌ای مفید محسوب می‌شود و در رشد و نمو آنها مؤثر است. در ضمن خرمالو میوه اشتها آوری است.

    کلسیم در رشد کودکان و حفظ انرژی برای بزرگسالان موثر است. آهن عنصر اصلی خون‌سازی، و پتاسیم اشتها‌آور و شستشودهنده کلیه و کبد می‌باشد. این میوه در افراد مبتلا به نقرس و بیماری‌های کبدی و کلیوی بسیار موثر است.

    مواد قندی خرمالو شامل لوولز و گلوکز است و با آن که مقدار آن 20 درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند، زیان بخش نیست.

    خرمالو حاوی مقدار زیادی پکتین است. پکتین یکی از انواع فیبرهای محلول در آب است که باعث کاهش چربی‌های خون می‌شود

    #98814
    ناشناس
    میهمان

    .
    .
    :huh:

    سلام خانم فاضل

    ممنون از مطلب ارسالی شما بعنوان “خرمالو نرم کننده سینه و دافع سنگ کلیه”.

    پس از مطالعه آن بیاد مطلب ارسالی دیگری راجع به این میوه مفید از آقای عراقی به نام “چه کسانی نباید در مصرف خرمالو زیاده روی کنند؟”
    ( به آدرس http://www.novindiet.net/ ) افتادم.

    شما اشاره ای به مواد قندی موجود در خرمالو و مضر نبودن آن برای افراد دیابتی کرده اید که با آنچه جناب آقای عراقی بیان کرده کاملا متناقض است.

    در مطلب شما می خوانیم: “مواد قندی خرمالو شامل لوولز و گلوکز است و با آن که مقدار آن 20 درصد است، برای مبتلایان به بیماری قند، زیان بخش نیست.”

    اما در مطلب ارسالی آقای عراقی ذکر شده: “بیماران دیابتی به دلیل دارا بودن قند فراوان میوه خرمالو باید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنند.”

    *خوب اکنون برای کسانی که مبتلا به بیماری قند هستند این سوال مطرح می شود که آیا میزان بالای قند در میوه خرمالو برای آنان مشکل افزاست یا خیر؟

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> موفق و موید باشید <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

    #98906
    v.fazel
    مشارکت کننده

    با تشکر از خانم لطفی زاد
    در واقع جواب سوال شما در خود متن موجود است. اگر با دقت متن را مطالعه نمایید متوجه میشوید هر دو متن به یک موضوع اشاره میکنند و آن عدم مصرف (بیش از حد) خرمالو برای افراد دیابتی است.
    در کل هیچ ماده غذایی برای بیماران دیابتی منع نمی شود بلکه توصیه می شود با مصرف متعادل از همه نوع مواد غذایی و نیز توجه به اجزای سازنده مواد غذایی صنعتی بیماری خود را کنترل کنند.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.