حقاِِِِیقی در مورد سوزاندن چربی های اضافه (۲)

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68858
    n.fazel
    مشارکت کننده

    ورزش با شکم خالی:
    ادعا: ورزش با شکم خالی باعث می شود تا بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده کند. اِین افراد دلیل تئوری خود را پاسخ انسولین می دانند که به شرح زیر است:
    1- وقتی شما غذا می خورید انسولین به جریان خون ترشح می شود.
    2- وظیفه انسولین کمک به انتقال گلوکز از جریان خون به درون سلول هاست تا به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد.
    3- انسولین تا حدی از آزاد سازی چربی از سلول های چربی ممانعت می کند تا بتواند گلوکز بیشتری وارد سلول ها نماید.
    بر اساس این تئوری وقتی با شکم خالی ورزش می کنید وقایع بالا رخ نخواهد داد بنابراین مانعی بر سر آزاد سازی چربی وجود نخواهد داشت و شما در طول ورزش چربی بیشتری خواهید سوزاند.
    حقیقت: درست است که انسولین مانع آزادسازی چربی می شود اما این ادعا درست نیست که ورزش با شکم خالی باعث سوزاندن چربی بیشتر می شود. اما واقعا چه چیزی تعیین می کند که بدن از چربی به عنوان سوخت استفاده کند یا گلوگز؟ شدت و مدت ورزش.
    به طور مختصر هر وقت که با شدت بالا یعنی 70 – 90% ماکزیمم ضربان قلب ورزش کنید چربی و کالری بیشتری خواهید سوزاند. ورزش با شدت بالا باعث سوزاندن کالری بیشتر و در نتیجه کاهش وزن می گردد. کل کالری مصرفی خیلی مهمتر از این است که این کالری از کجا تامین شود (گلوکز یا چربی ذخیره)
    توصیه: سوخت چربی معمولا در طول ورزش رخ نمی دهد بلکه هرچه شما در طول ورزش کالری بیشتری بسوزانید (گلوکز) بدن شما برای تامین کالری مورد نیاز در مابقی روز از ذخایر چربی استفاده خواهد کرد. البته با همه اینها هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. لازم نیست تا قبل از ورزش حتما چیزی بخورید اما اگر ورزش با شکم خالی سبب خستگی و ناراحتی شما می شود می توانید قبل از آن یک غذای سبک استفاده کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.