حتی ورزش هم تاثیر مرگبار پشت میزنشینی را خنثی نمی كند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71605
    mosavi
    مشارکت کننده

    پزشكان در یك مطالعه جدید تاكید كردند افرادی كه به دلیل نوع شغلشان ناچار هستند مدت های طولانی پشت میز بنشینند در معرض خطر مرگ زود رس هستند.

    مطالعه روی بیش از ۲۰۰ هزار مرد و زن در دانشگاه سیدنی نشان داده است كه مردم هرچه مدت بیشتری از عمر خود را پشت میز بنشینند خیلی بیشتر به مرگ نزدیك می شوند. این پزشكان هشدار دادند كه حتی ورزش كردن هم نمی تواند اثرات مرگبار ساعت ها نشستن پشت میز را جبران كند و برای خنثی كردن عوارض كشنده پشت میز نشینی كافی نیست.

    به نوشته روزنامه سیدنی مورنینگ والد، پروفسور آدریان بائومان، از متخصصان دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه سیدنی در این باره تصریح كرد: افرادی كه مشاغل با تحرك تر مثل باغداری، ساختمان سازی و یا پرستاری از بچه ها را دارند، كمتر با این خطر مواجه می شوند و به دلیل فعالیت بدنی بیشتر، اغلب عمر طولانی تری نیز دارند.

    این متخصصان یادآور شدند: هرچه بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید و كمتر بنشینید، فرشته مرگ از شما دورتر می شود.

    پروفسور بائومان تشریح كرد: اتفاقاتی كه در اثر زیاد نشستن رخ می دهد این است كه هر چه بیشتر می نشینید، هر وعده غذایی كه می خورید به قند تبدیل می شود و در نتیجه قند خونتان دائما افزایش می یابد. اگر فعالیت بدنی داشته باشید قند خون جذب عضلات و كبد می شود اما اگر بی تحرك باشید قند در جریان خون باقی می ماند و در نتیجه قند خونتان در سطح بالایی نگه داشته می شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.