جویدن آدامس،خوبه یا نه؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74049
    e.amini
    مشارکت کننده

    جویدن آدامس راهی مناسب برای رفع بوی بد دهان است. ضمن اینكه به واسطه افزایش ترشح بزاق، موجب شست و شوی دهان می شود و به همین دلیل نقش مؤثری در كاهش پوسیدگی دندان ها دارد.
    از سوی دیگر 10 دقیقه جویدن آدامس، بعد از صرف وعده های غذایی، به هضم بهتر آن كمك می كند.
    اما چه كسانی “باید” آدامس بجوند:
    كاهش ترشح بزاق و خشكی یكی از عوارض جانبی مصرف بسیاری از داروها؛ مانند داروهای ضد فشار خون یا بیماری ها؛مانند دیابت یا درمان های پزشکی؛ مانند رادیوتراپی است. خشكی دهان در این افراد زمینه را برای بروز پوسیدگی های گسترده در سطح تمامی دندان ها فراهم می كند. اما جویدن آدامس می تواند موجب تحریك ترشح بزاق و كاهش خطر پوسیدگی دندان در این افراد شود. ولی جویدن مداوم آدامس هم برای كاهش خطر پوسیدگی كفایت نمی كند و این افراد ملزم به رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان و مراجعه دائم به دندانپزشك هستند.
    جویدن آدامس بدون قند (SUGAR FREE) ، با افزایش ترشح بزاق، موجب شست و شوی دهان می شود و به همین دلیل نقش مؤثری در كاهش پوسیدگی دندان ها دارد.
    افرادی که نباید آدامس بجوند :
    – از آنجا که ترشح بزاق، معده را تحریك و آماده پذیرش غذا می كند. شخصی که در حال اجرای رژیم لاغری است، باید بداند كه جویدن آدامس موجب بروز احساس گرسنگی و میل بیشتر به خوردن غذا می شود. از همین رو باید از جویدن آدامس پرهیز كند.
    – افرادی كه دچار مشكل مفصل فك دهان هستند و حین جویدن، مفصل آنها دچار درد یا صدا می شود، باید تا حد امكان از تجربه شیرین جویدن آدامس پرهیز كنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.