جرا نتیجه اغلب رژیم های کاهش وزن رضایت بخش نیست؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #85132
    z.yari
    مشارکت کننده

    اکثر رژيم هاي غذايي شامل يک تغيير بزرگ در عادت هاي غذايي فرد براي مدتي طولاني مي شود. اما عادت ها به طور کلي به سختي تغيير مي کنند. معمولا افراد عادت هاي خود را رها نمي کنند زيرا که اين عادت ها متناسب با شيوه ي زندگي خودشان و ساير افراد اطرافشان و به مرور زمان شکل گرفته اند.
    اغلب تغيير در عادت هاي غذايي منجر به استرس مي شود علل خصوص اگر اين تغييرات با عادت هاي غذايي افراد خانواده و يا ساير افرادي که با ما همسفره هستند تقابل داشته باشد.
    رژيم هاي غذايي سخت هستند زيرا که نياز به اراده اي قوي دارند تا بر اين عادت ها غلبه کنيم.
    اغلب اراده افراد در آغاز يک رژيم غذايي بسيار قوي است اما به مرور زمان به دلايلي مانند وضعيت سلامتي و يا استرس ها و محرک هايي که به صورت روزانه از محيط دريافت مي شوند باعث بروز فراز و فرود هايي در اين اراده مي شوند و آن را متزلزل مي سازند.
    افرادي که رژيم دارند اغلب براي شرايط سختي مانند بيرون رفتن با خانواده براي شام و يا رفتن به رستوران با دوستان برنامه خاصي ندارند و تنها متکي به اراده ي خود هستند.
    حفظ اراده قوي براي مدتي طولاني دشوار است، علل خصوص اگر رژيم غذايي شامل قوانين سفت و سختي نيز باشد.
    همچنين اين خطر وجود دارد که فرد با مشاهده ي مقداري پيشرفت از مقدار سخت گيري ها کم کند و محدوديت هاي غذايي را ناخواسته حذف کند.
    بنابراين نتيجه مي گيريم که رژيم هاي غذايي سخت هستند زيرا که افراد هنوز تفاوت اراده با تعهد به تغيير سبک زندگي در دراز مدت را نمي دانند.
    رژيم هاي غذايي باعث مي شوند شما احساس گرسنگي و محروميت داشته باشيد
    تحقيقات نشان مي دهد که مهم نيست شما چقدر وزن داريد، رژيم هاي غذايي باعث احساس گرسنگي در افراد شده و تمايلي قدرتمند براي مصرف موادي که در رژيم غذايي محدود شده اند (مانند قند و چربي) را به وجود مي آورند.
    اين هوس باعث مي شود که افراد احساس محروميت کنند و با خود فکر کنند که “همه در حال خوردن (مثلا) شيريني هستند، چرا من بايد خودم را از خوردن آن محروم کنم؟” اين نوع تفکر اغلب باعث به وجود آمدن تمايلي بسيار زياد و پرخوري مي شود.
    رژيم هاي غذايي لاغري تنها تا زماني نتيجه مي دهند که شما قوانين آن را رعايت کنيد. اکثر افراد پس از مدتي از رژيم لاغري سفت و سخت خود خسته شده و آن را زير پا مي گذارند.
    مشکل اينجاست که بسياري از افراد اين احساس خستگي را نشانه اي از شکست مي دانند و احساس کمبود مي کنند. به همين دليل ميل به پرخوري پيدا مي کنند و هر چه را که نبايد مي خوردند حتما به مقدار زيادي مصرف مي کنند. در فکر اين افراد اينگونه مي گذرد که “امروز بخور، از فردا دوباره شروع خواهم کرد.”
    اين گونه افراد به اميد اينکه يک رژيم غذايي آسان و بدون محدوديت پيدا کنند به همين ترتيب رژيم هاي غذايي مختلف را امتحان مي کنند و در نهايت تنها اضافه وزن بيشتري را عايد خود مي کنند.
    بهترين کار براي کاهش وزن و رسيدن به وزن متعادل و حفظ آن تغيير تدريجي در عادت هاي بد غذايي و داشتن برنامه غذايي سالم و برنامه ورزشي منظم است.

    #101609
    لیلی
    مشارکت کننده

    سلام من مدتی است هم رژیم را رعایت میکنم هم فعالیت دارم ولی وزنم تکون نمیخوره خیلی از عاداتم را هم تغییر دادم واقعا نمیدونم چی کارکنم خواهش میکنم من را راهنمایی کنید

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.