جديدترين پيشنهاد برای كاهش وزن

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70159
    n.fazel
    مشارکت کننده

    نتايج مطالعات اخير پژوهشگران نشان مي ‌دهد فكر كردن مداوم به غذا در كاهش وزن افراد موثر است.به گزارش شبكه ايران به نقل از تلگراف، دانشمندان دريافته اند فكر كردن به غذاي مورد علاقه، به افراد كمك مي كند تا از خوردن آن خودداري كنند.

    بر اين اساس، فكر كردن در طول روز در مورد يك غذاي خوشمزه، واقعا اشتهاي افراد را نسبت به آن كاهش مي دهد.

    در اين روش فرد بايد بدون وقفه خود را در حال خوردن غذا تصور كند، نكته ي جالب آن است كه يك تصوير به تنهايي و ثابت، اشتهاي فرد را بيشتر خواهد كرد. اين نكته به مكانيزم هاي طبيعي بدن در مصرف يا اجتناب باز مي گردد.

    دكتر كري موروگ كه رياست تيم پژوهشي دانشگاه كارنگي ملون در پيتس بورگ را برعهده دارد، در اين باره مي گويد: تلاش براي توقف افكار مربوط به غذاي مورد علاقه براي كاهش تمايل نسبت به غذا ايده اي نادرست است.

    طي اين پژوهش، دانشمندان از داوطلبان خواستند به طور مداوم خود را در حال خوردن شكلات هايي از يك برند خاص تصور كنند. داوطلبان اين كار را 30 بار انجام دادند.

    در مرحله ي بعد، ظرفي حاوي اين نوع شكلات در اختيار داوطلبان و گروه ديگري از افراد قرار گرفت. در نهايت، افرادي كه خود را در حال خوردن اين شكلات تصور كرده بودند، 50 درصد كمتر از ديگران شكلات خوردند.

    منبع : HAppyIranian.Org

    #97186
    i9010150
    مشارکت کننده

    از مطالب جدیدی که می فرستید متشکرم واقعا مفید بود!

    #97441
    susan
    مشارکت کننده

    ولي من وقتي به خوردن فكر كنم بيشتر احساس گرسنگي ميكنم مخصوصاً وقتي مجله آشپزي ميخونم يا برنامه آشپزي نگاه ميكنم

    #97442
    madjd
    مدیرکل

    من هم فکر میکنم این مسئله بیشتر در افراد با وزن کم و یا نرمال صدق میکند تا افراد چاق و یا دچار افزایش وزن

    #97443
    roya50
    مشارکت کننده

    معمولا فکر خوردن یک ماده غذایی مخصوصا در افراد چاق برای انها طعم و مزه ان غذا را یاد اور می شود و معمولا با فکر کردن به یک غذا انسان وسوسه میشود تا یک بار دیگر ان را تجربه کند حتی اگر با شکستن رژیم غذایی همراه باشد چون معمولا ادمهایی که دچار اضافه وزن هستند یا چاقند خوش خوراکتر از بقیه هستند

    #97464
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی جالب بود ممنون
    البته در مطالعه عنوان کردن که يك تصوير به تنهايي و ثابت، اشتهاي فرد را بيشتر خواهد كرد. شاید تفاوت در همین باشه، بد نیست امتحان کنیم

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.