تپش قلب را مهار کنید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #90439
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]در صورتي که علت تپش قلب، بيماري قلبي- عروقي نباشد، مي‌توان با کنترل عصبانيت از درمان‌هاي خانگي استفاده کرد؛ در ادامه به چند نوع ماده غذايي مفيد در اين زمينه اشاره مي کنيم.

    *دارچين:‌ اين ادويه، کلسترول مضر را از بدن دفع مي‌کند و جريان خون را افزايش مي‌دهد. غني از ماده مغذي براي حفظ سلامت قلب است مانند منگنز و پتاسيم. اين ادويه کاهش‌دهنده فشارخون نيز است. يک قاشق چاي‌خوري پودر دارچين را در يک ليوان آب ولرم مخلوط و ميل کنيد.

    *سنبل‌الطيب: عصاره مايع اين گياه را مي‌توان با جوشاندن آن در آب جوش به دست آورد. عصاره آن تپش قلب را برطرف و قلب را آرام مي‌کند. اين عصاره را نبايد براي بيش از چند هفته مصرف کرد.

    *منيزيم: منبع غذايي غني از منيزيم، از قلب در برابر بيماري‌ها محافظت و تپش قلب را منظم مي‌کند. اسفناج، موز، ماست، شکلات تلخ، سبزيجات برگ سبز و کره بادام‌زميني از منابع عالي منيزيم است.

    *زالزالک: ضربان تند قلب را کاهش مي‌دهد، جريان خون را افزايش مي‌دهد و انقباض عضله قلب را برطرف مي کند.

    *عسل: مصرف عسل طبيعي، قلب را آرام و کمک مي‌کند تا عصبانيت فروکش کند. روزانه يک ليوان شربت آب‌ليمو و يک قاشق چاي‌خوري عسل مصرف کنيد.

    *روغن ماهي: اين روغن براي تمام افراد به ويژه بيماران قلبي مفيد است. روغن ماهي در کنترل تپش قلب موثر است. داراي اثرات ثابت‌کننده روي غشاء سلولي قلب است و در نتيجه تپش قلب را کاهش مي‌دهد.

    *آب‌انگور: مصرف روزانه آب طبيعي انگور در کاهش تپش قلب موثر است.

    *بادرنجبويه: اين گياه آرامش بخش، براي قلب و گردش خون مفيد است. يکي از بهترين درمان‌ها براي پرکاري تيروئيد نيز محسوب مي‌شود.[/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.