توفو ، ماده غذایی که قلب شما را نجات می دهد

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70349
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    توفو ، ماده غذایی که قلب شما را نجات می دهد
    به جای گوشت قرمز از پروتئین سویا به عنوان منبع اصلی پروتئین در تهیه غذاها استفاده کنید . بدین طریق از مواد معدنی ، فیبر واسیدهای چرب غیراشباع سویا بهره خواهید برد و در عوض از ورود اسیدهای چرب منعقد کننده عروق به بدن خود اجتناب کرده اید .
    پیشنهاد : توفو را برش زده و برشهای آن را به انواع سوپها اضافه کنید تا پروتئین بدون چربی به غذای خود اضافه کرده باشید .
    منبع :webMD May 9,2011

    #97356
    roya50
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلبتون اما این توفو رو از کجا میشه تهیه کرد؟

    #97357
    madjd
    مدیرکل

    توفو (TOFU) ماده غذایی است، که شبیه پنیر است. و با افزودن مواد انعقاد دهنده به شیر سویا بدست می آید. . در حقیقت توفو، همان پنیری است که با انعقاد شیر سویا به دست می آید.
    پنیر سویا نیز همانند پنیر معمولی باید در آب سرد و در یخچال نگهداری شود.
    ارزش تغذیه ای توفو:
    توفو همانند سایر فرآورده های سویا، LDL خون را کاهش می دهد و مقدارHDL را در حد طبیعی حفظ می کند، در نتیجه احتمال بیمارهای قلبی را کاهش می دهد.
     پنیر سویا نیز همانند شیر سویا منبع غنی پروتئین و ویتامین های گروه B است. که در رژیم گیاهخواری می تواند جایگزین گوشت شود.
     توفو بر خلاف شیر سویا، حاوی مقدار زیادی کلسیم است که برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است.
     هضم پنیر سویا (توفو ) خیلی آسان است ، زیرا فیبر موجود در دانه های سویا طی عملیات کارخانه ای از آن جدا می شوند.
     توفو همانند سایر فرآورده های سویا، کلسترول بدخون را کاهش می دهد و مقدارکلسترول خوب را در حد طبیعی حفظ می کند، در نتیجه احتمال بیمارهای قلبی را کاهش می دهد.
     توفو منبع غنی ایزوفلاوون هاست. ایزوفلاوون ها خطر پوکی استخوان را کاهش می دهند. همچنین احتمال سرطان سینه، سرطان پروستات و عوارض یاسئگی مثل گرُ گرفتگی و اختلالات روحی را کم می کنند.

    طرز تهیه توفو در منزل:
    • برای تهیه 400 گرم پنیر سویا، حدود 2 لیتر شیر سویا و دو قاشق چایخوری سولفات کلسیم طبیعی لازم است. برای تهیه پنیر سویا به صورت زیر عمل می کنیم:
    • جوشاندن شیر سویا : شیر سویا را در یک ظرف بریزید و 5 تا 10 دقیقه به آرامی بجوشانید. سپس آن را خنک کنید تا دمای شیر به 70 درجه سانتیگراد برسد.
    • سولفات کلسیم، یک ماده منعقد کننده و در حقیقت “مایه پنیر” است. دو قاشق چایخوری سولفات کلسیم طبیعی را در یک لیوان آب گرم حل کنید. هر چقدر مقدار سولفات کلسیم کمتر باشد، توفو نرم تر و هر چقدر مقدار سولفات کلسیم بیشتر باشد، توفو سفت تر می شود.
    • محلول حاوی سولفات کلسیم را به آرامی در شیر سویای گرم بریزید و آن را هم بزنید. اگر بعد از افزودن محلول سولفات کلسیم ، باز هم قسمتی از شیر به حالت شل باقی مانده بود، یک مقدار دیگر سولفات کلسیم اضافه کنید.
    • اگر تمامی شیر سویا، منعقد شد( دلمه بست) و مایع آبكی زرد رنگی روی آن دیده شد ، یك پارچه سفید تمیز را در یك آبكش قرار دهید و شیر منعقد شده را روی پارچه بریزید . لبه های پارچه را روی پنیر برگردانید. سپس یك بشقاب ملامین پهن را روی پارچه ی حاوی پنیر قرار داده و یك وزنه یك كیلویی را مدت 20 دقیقه روی بشقاب بگذارید تا آب زردرنگ پنیر از آن جدا شود. بعد از این مدت پنیر آماده است. آن را برش دهید و در یك ظرف آب سرد قرار دهید. سپس ظرف را در یخچال نگه دارید و هر روز آب آن را عوض كنید.

    #97364
    roya50
    مشارکت کننده

    بسيار عالي
    ممنون از توجهتون

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.