توصیه کاهش وزنی به مبتلایان به کم‌کاری تیرویید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94512
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    یکی از دغدغه‌های فکری مبتلایان به کم‌کاری تیرویید کاهش وزن است. این بیماران ضمن اینکه باید به کالری دریافتی در طول روز توجه داشته باشند، باید فعالیت بدنی‌شان را هم افزایش دهند.

    دکتر ضیاءالدین مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری سلامانه در این باره گفت: «اغلب در مبتلایان به کم‌کاری تیرویید به دلیل اینکه چاقی ناشی از انباشت آب است، این بیماران به دلیل اینکه میل به خواب دارند و در نتیجه عدم تحرک، ذخیره چربی در بدنشان افزایش می‌یابد.»

    وی همچنین گفت: «بیماران مبتلا به کم‌کاری تیرویید حتما باید تحت‌نظر پزشک متخصص باشند تا با توجه به وضعیت و شدت کم‌کاری تیرویید داروی مناسب را در دوز مشخص دریافت کنند. ضمن اینکه به تغذیه خود توجه خاص داشته باشند و از تمام گروه‌های موادغذایی استفاده کنند، مصرف موادخوراکی شیرین و شکر را کاهش و حتما فعالیت بدنی‌شان را افزایش دهند.»

    این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در ادامه تاکید کرد:‌ »افراد مبتلا به کم‌کاری تیرویید پیاز را به صورت خام مصرف نکنند و آن را حتما پخته بخورند. در ضمن مصرف شلغم، ترب و انواع کلم‌های خام هم در این بیماران ممنوع است و باید حتما این مواد خوراکی را پخته مصرف کنند.»

    استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه تامین ید از طریق آبزیان یا نمک غنی شده برای این بیماران ضروری است، خاطرنشان کرد:‌«اغلب به این بیماران توصیه می‌شود که نمک یددار مصرف کنند نکته حائز اهمیت این است که حین خرید نمک یددار به مهر و مجوز وزارت بهداشت و همچنین تاریخ مصرف آن دقت کنند و مراقب نوع تقلبی آنها باشند. نمک یددار را حین پخت غذا که تحت حرارت است، به آن اضافه نکنند بلکه موقع سرو غذا به میزان متعادل نمک به غذایشان بیفزایند.»

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.